نتانیاهو توهم زد!

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی بعد از ظهر امروز دوشنبه در جلسه حزب لیکود، پس از شکست مفتضحانه این رژیم در برابر نیروهای مقاومت فلسطین در جنگ پنج روزه، مدعی تغییر موازنه بازدارندگی شد.

خبرگزاری سما به نقل از نتانیاهو گزارش داد، تل‌آویو موفق شد به هدف خود که «تغییر موازنه بازدارندگی در برابر جهاد اسلامی بود، دست پیدا کند. ما با آرامش، عملیاتهای ترور را انجام دادیم و نیمی از فرماندهان جهاد را در یک حله غافلگیرانه ترور کردیم».

افزایش تعداد شهدای حمله رژیم صهیونسیتی به غزه

رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه اخیر، ۱۱ نفر از فرماندهان جهاد اسلامی را ترور کرد و پس از حملات بی‌امان موشکی و راکتی نیروهای مقاومت فلسطین به شهرکهای صهیونیستی اطراف نوار غزه، مجبور به آتش‌بس شد و شرط مقاومت برای توقف سیاست ترور فرماندهان را پذیرفت.

نخست وزیر صهیونیست در عین حال مدعی شد که «پیام اسرائیل، فقط به غزه نرسید، بلکه به دست همه طرفها رسید؛ همه کسانی که تلاش می‌کنند، ما  را هدف قرار دهند و برای حمله به ما، برنامه‌ریزی می‌کنند. ما موازنه بازدارندگی را تغییر می‌دهیم».

رژیم صهیونیستی این جنگ را با هدف نابود کردن جنبش جهاد اسلامی و از بین بردن قدرت موشکی و زیرساخت‌های نظامی آن آغاز کرد، اما عملا به چنین نتیجه‌ای دست نیافت. با وجود ترور فرماندهان جهاد اسلامی، اما این جنبش قدرتمندتر از هر زمانی از این جنگ خارج شد و خدشه‌ای به توانمندی موشکی و نظامی آن وارد نشد؛ تا جایی که اعلام کرد برای ماه‌ها درگیری با اشغالگران، کاملا آماده است.

 «عیران تسیون» معاون پیشین شورای امنیت قومی رژیم صهیونیستی، هم ضمن تکذیب دروغ‌پردازیهای نتانیاهو درباره پیروزی در جنگ اخیر، خواستار تحقیق درباره دلیل بی توجهی وی به درخواست روسای ارتش و دستگاه اطلاعاتی برای توقف هر چه سریعتر جنگ غزه شد و تاکید کرد که اساسا آغاز چنین عملیاتی علیه غزه ضرورتی نداشت.

نتانیاهو در پایان مدعی شد که «راهپیمایی پرچم، همان گونه که برنامه‌ریزی شده، برگزار خواهد شد. ما برای امنیت اسرائیل تلاش می‌کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.