بی محلی آمریکا به اسرائیل/ کاخ سفید از نتانیاهو استقبال نمی کند!

 الجزیره گزارش داد، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارات کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفرش به اراضی اشغالی که گفت، در صورتی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید دعوت نکند، خود او نتانیاهو را به کنگره دعوت خواهد کرد، گفت: واشنگتن در حال حاضر هیچ طرحی برای استقبال از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" در کاخ سفید ندارد.

ترور وزیر کار توسط محافظش

همچنین کربی اظهار کرد: بایدن به زودی از نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید دعوت خواهد کرد اما تاریخ این سفر هنوز نامشخص است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: موضعگیری کاخ سفید نسبت به طرح اصلاحات قضایی در "اسرائیل" همانند قبل است و واشنگتن امیدوار است که کابینه "اسرائیل" به اتفاق نظر جامعی دست یابد که از تعادل و قوانین اسرائیل حفاظت کند.

نتانیاهو از چالش مشترک آمریکا و اسرائیل پرده برداشت

از سوی دیگر یانبر کوزین، تحلیلگر سیاسی رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه با انتشار توییتی فاش کرد که نتانیاهو اقداماتی را در پشت پرده آغاز کرده تا آمریکا به سمتی سوق دهد که از او برای حضور در کاخ سفید دعوت شود.

کوزین نوشت، پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو دعوت نکرد، ظرف چند هفته گذشته دفتر نخست وزیر در تلاش است سفر نتانیاهو به آمریکا را محقق کند.

او در ادامه نیز نوشت، این اقدامات شامل فعال‌سازی نیروهای نزدیک به دولت آمریکا همانند نمایندگان دموکرات کنگره و دیگر چهره‌های بانفوذ در این حزب است و تلاش‌های یاد شده بر این اساس انجام می‌شوند که نرفتن نتانیاهو به این سفر به موضعگیری‌ "اسرائیل" در منطقه آسیب می‌زند.

مک‌کارتی پیشتر در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفته بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید از نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید دعوت کند.

مک‌کارتی همراه با هیاتی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بنا به دعوت امیر اوهنا، رئیس کنست به اراضی اشغالی سفر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.