درخواست فوری آمریکا از ایران

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: این دومین بار در یک هفته گذشته است که ایران یک نفتکش با پرچم خارجی را در آب های  بین المللی توقیف کرده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: آزار و اذیت کشتی ها توسط ایران و دخالت در حقوق کشتیرانی مغایر با قوانین بین المللی، ثبات و امنیت است. ما همگام با جامعه بین المللی از دولت و نیروی دریایی ایران می خواهیم که فورا این کشتی  و خدمه آن را آزاد کند.

پاتل همچنین گفت: ما همچنان ابزارهایی برای مسوول ساختن حکومت ایران در اختیار داریم و ما در استفاده از این ابزارها تردید نکرده ایم و همچنان به اقدامات خود ادامه می دهیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما همچنان به اقدامات لازم برای محافظت از امنیت شرکا و همکاران خود در منطقه و همچنین محافظت از منافع آمریکا و نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه می دهیم.

 نیروی دریایی سپاه یک نفتکش خارجی متخلف را در آب‌های تنگه هرمز توقیف کرد. به گزارش  ایرنا، هنوز در خصوص دلایل توقیف این نفتکش خارجی اطلاعاتی منتشر نشده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که ایران یک نفتکش با پرچم پاناما را هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف کرده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نام این نفتکش را «نیووی» معرفی و مدعی شد که نیروهای سپاه پاسداران ایران این کشتی را توقیف کردند.

نیروی دریایی آمریکا تصاویری را منتشر کرده که نشان می دهد کشتی‌های کوچک گاردی این نفتکش را محاصره کرده اند. طبق بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، این نفتکش دوبی را ترک کرده بود و در حال حرکت به سمت بندر الفجیره در امارات بود که بنابر ادعای نیروی دریایی آمریکا در میانه راه توقیف شد.

 

 

در حال تکمیل است 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.