واکنش تازه کاخ سفید به درگیری ها در سودان

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید در واکنش به درگیری‌های سودان گفت که ایالات متحده از هیچ طرفی علیه طرف دیگری در مناقشه سودان حمایت نمی‌کند.

«جان کربی» امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبر در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده از طرف‌های درگیر در سودان حمایت می‌کند، گفت: «اینطور نیست».

به گزارش ریانووستی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید خاطرنشان کرد که «وضعیت امنیتی در سودان به میزان قابل توجهی بدتر شده است».

وی تأکید کرد که ایالات متحده با دو طرف درگیر در سودان تماس گرفته و به آنها گفته است که «خشونت باید فورا متوقف شود».

سودان از شنبه گذشته شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز و اتهامات متقابل بین نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان دقلو و نیروهای ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان است.

از شب گذشته تا امروز در ششمین روز متوالی از آغاز نبرد میان دو طرف صدای شدید، سلاح‌های سبک و سنگین در مجاورت کاخ جمهوری و فرماندهی کل ارتش شنیده می شود.

پیش از این و پس از اجرای آتش‌بس جدید میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع با وجود درگیری‌ها ساعتی پس از اجرایی شدن آتش‌بس، آرامش شکننده‌ای در مناطق مختلف خارطوم حاکم شد.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع موافقت خود را با آتش‌بس جدید به مدت ۲۴ ساعت اعلام کردند که از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه به وقت محلی و در بحبوحه فراخوان‌های بین‌المللی برای آتش‌بس و آغاز گفت‌وگو و افزایش نگرانی‌ها از فروپاشی سیستم بهداشتی در سودان شروع شد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، از زمان آغاز درگیری‌های سودان ۳۳۰ تن کشته و نزدیک به ۳۲۰۰ تن مجروح شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.