دیلی میل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در پیامی توییتری گفت "هرج و مرج طلب‌های آنتیفا و ویکو" در میان طرفداران "دوباره آمریکا را با عظمت کنید" در ایالت مین نبودند.  

اظهارات دونالد ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که شهرهای سراسر ایالات متحده صحنه اعتراضات مردمی به مرگ جورج فلوید است که با خشونت بی حد پلیس در ایالت مینه‌سوتا جان داد.

ترامپ جمعه عازم مین شد و تعدادی معترض "جان سیاه‌پوستان مهم است" حضور داشتند اما شمار آن‌ها در میان حامیان او انگشت‌شمار بودند. ترامپ ویدیویی از دن اسکاوینو، مدیر رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید به اشتراک گذاشت. این ویدیو نشان می‌دهد که حامیان او در خیابان‌ها صف کشیده‌اند، پرچم‌های آمریکا را در دست دارند و نوشته‌هایی در ارتباط با انتخاب دوباره "ترامپ-پنس" همراه داشتند.

دونالد ترامپ در پاسخ به کاربری که به عدم حضور پلیس ضد شورش اشاره کرده بود، نوشت: گارد شورش یا کنترل نظامی نیازی نیست چون آنتیفا و دیگر گروه‌های ویکو از هرج و مرج طلب‌ها حضور ندارند که دردسر درست کنند. مردمی فوق‌العاده. ممنون مین!

تعریف و تمجید ترامپ از مردم ایالت مین یک ساعت بعد از آن بود که او جنت میلز، فرماندار دموکرات این ایالت را بابت عدم بازگشایی سریع "دیکتاتور" خطاب کرد. او گفت: چرا او ایالت را بازگشایی نمی‌کند؟ او دیکتاتور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.