درخواست امیرعبداللهیان برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پکن حضور دارد، شامگاه امروز (پنجشنبه) ۱۷ فروردین ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، درباره تعرض اخیر و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، به بحث تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی چهارشنبه شب وارد پکن شد و صبح امروز با همتای خود دیدار و بیانیه مشترکی را به امضا رساند.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه کشورهای عضو برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری در برگزاری این نشست را اعلام کرد.

وی گفت‌وگوی تلفنی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور اندونزی را مورد اشاره قرار داد و دیگر برنامه‌های پیش بینی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را به اطلاع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رساند.

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان امروز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اندونزیایی خواستار برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری‌ اسلامی و تصمیم‌گیری مشترک برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شد.

* نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در روز یکشنبه 

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با محکوم کردن تعرض  اخیر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، از برگزاری نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان در سطح کمیته اجرایی در روز یکشنبه برای رسیدگی به اقدام هتاکانه اخیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۷ فروردین ماه در توئیتی درباره حمله صهیونیست‌ها به معتکفان در مسجدالاقصی نوشت: هتک حرمت و یورش شبانه نظامیان رژیم جعلی اسرائیل به نمازگزاران ⁧ مسجدالاقصی⁩، صحنه‌های دردناکی را رقم زد که نتیجه رفتار مدعیان حقوق‌ بشری است که چشم بر جنایات تروریست‌های صهیونیسم بسته‌اند. صهیونیست‌ها از موج همگرایی در جهان اسلام و چشم‌انداز فروپاشی داخلی سردرگم هستند.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه) ۱۶ فروردین ماه حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرده بود. 

گفتنی است نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه احتمال وقوع نافرمانی مدنی ششم فروردین ماه به مسجدالاقصی یورش برده و فلسطینی‌هایی را که در این مکان مقدس به اعتکاف و نیایش در ماه رمضان مشغول بودند، بازداشت کردند.در پی بازداشت ۴۰۰ نمازگزار فلسطینی و مجروح شدن ۲۴۰ نفر دیگر در مسجدالاقصی، صبح چهارشنبه ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.