روایت خبرنگار اطلاعات از حضور آیت‌الله طالقانی در رفراندوم 1358+عکس

خسرو مبشر، خبرنگار پیشکسوت مطبوعات کشور گفت: آیت الله طالقانی در پاسخ به من گفت «پیش بینی من این است که جمهوری اسلامی با قاطعیت آرا پیروز خواهد شد و آراء مخالف ناچیز خواهد بود.» او همچنین به من گفت: «استقبال مردم در پای صندوق رای نشان می دهد که با چه شور و هیجانی آمده اند و این اتفاق خوبی را رقم خواهد زد.»

روایت خبرنگار اطلاعات از حضور آیت‌الله طالقانی در رفراندوم 1358 + عکس
​خسرو مبشر در این عکس نفر دوم از سمت راست / عکاس: مرتضی خاکی

روایت خواندنی خبرنگار روزنامه اطلاعات از گزارش ویژه روز رفراندوم سال ۱۳۵۸ و حضور در پای صندوق رای به همراه آیت الله طالقانی را بخوانید.

آخرین واکنش رئیسی درباره حجاب

خسرو مبشر، خبرنگار پیشکسوت مطبوعات کشور تصریح کرد: روز 12 فروردین سال 1358 ساعت 7 صبح ماموریتی به من از سوی سردبیر کل روزنامه اطلاعات - مرحوم صالحیار - داده شد تا برای پوشش خبری حضور گسترده مردم و همچنین مرحوم آیت الله طالقانی در شعبه اخذ رای واقع در مسجد سادات اخوی واقع در خیابان 17 شهریور به آنجا اعزام شوم.

وی با اشاره به اینکه این در حالی بود که من در سن 19 سالگی و در حال طی دوره کارآموزی خبرنگاری در روزنامه اطلاعات بودم، دریافت این پیام باعث شد تا من با شور و اشتیاق خاصی خود را به محل برسانم چون اولین مصاحبه من با یک شخصیت سیاسی و روحانی عالیقدر بود. بلافاصله با هماهنگی به عمل آمده به همراه مرتضی خاکی، عکاس روزنامه به محل اخذ رای در مسجد سادات اخوی  رفتم و این در حالی بود که هنوز آیت الله طالقانی به محل رای گیری نیامده بودند و نیم ساعت بعد تشریف آوردند.

مبشر تاکید کرد: ایشان ابتدا از محل اخذ رای بازدید کرد و بعد رای خود را به صندوق انداخت. من بعد از اینکه ایشان رای دادند سعی کردم تا با او مصاحبه ای داشته باشم و از وی در مورد نتیجه انتخابات پرسیدم.

وی ادامه داد: آیت الله طالقانی در پاسخ به من گفت «پیش بینی من این است که جمهوری اسلامی با قاطعیت آرا پیروز خواهد شد و آراء مخالف ناچیز خواهد بود.» او همچنین به من گفت: «استقبال مردم در پای صندوق رای نشان می دهد که با چه شور و هیجانی آمده اند و این اتفاق خوبی را رقم خواهد زد.»

مبشر افزود: بعد از اینکه آیت الله طالقانی رای خود را به صندوق انداخت مردم استقبال گرمی از وی داشتند و با شعار علیه رژیم شاهنشاهی و تمجید از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به استقبال ایشان رفتند. من بلافاصله این خبر را مخابره کردم و چون تنها خبرنگار حاضر در صحنه بودم و این خبر نیز در همان روز توسط روزنامه اطلاعات در قالب یک ویژه نامه تک برگی به فروش رسید، بازتاب بین المللی به خود گرفت زیرا برخی از سران رژیم قبل همچنان در کشور حضور داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.