همکاری آمریکا با مقامات جدید امارات؟

روسیا الیوم گزارش داد، صفحه وزارت خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در توئیتی نوشت که آمریکا به مقامات جدید در امارات تبریک گفته و برای همکاری مستحکم با خالد بن محمد بن زاید، ولیعهد جدید ابوظبی و طحنون بن زاید و هزاع بن زاید، دو معاون حاکم ابوظبی و نیز منصور بن زاید، معاون حاکم امارات تمایل دارد. آمریکا به ادامه گسترش و تعمیق روابط میان ایالات متحده و امارات پایبند است.

پیشتر رئیس امارات پسرش خالد را به عنوان ولیعهد ابوظبی تعیین کرد و برادرش منصور بن زاید، معاون نخست‌وزیر را به عنوان معاون رئیس امارات گماشت.

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به عنوان حاکم امارت ابوظبی همچنین برادرش طحنون و هزّاع را به عنوان معاونان حاکم ابوظبی تعیین و دیگر برادرش منصور بن زاید را در کنار محمد بن راشد به سمت معاون رئیس کشور امارات منصوب کرد.

طحنون بن زاید در حال حاضر مشاور امنیت ملی و هزّاع بن زاید معاون رئیس شورای اجرایی امارت ابوظبی هستند.

خالد بن محمد بن زاید، متولد ۱۹۸۲ بزرگترین فرزند رئیس امارات است که معاون مشاور امنیت ملی، رئیس دستگاه امنیت کشور و رئیس دفتر اجرایی ابوظبی بوده است.

این انتصاب‌ها مهمترین انتصاب‌های سیاسی در دوران رئیس امارات از زمان تصدی این پست در مه ۲۰۲۲ بعد از مرگ برادرش خلیفه بن زاید آل نهیان محسوب می‌شود.

رئیس امارات متحده عربی همچنین دستور تشکیل مجدد شورای اجرایی ابوظبی به ریاست ولیعهد ابوظبی را صادر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.