درخواست فعال سیاسی اصولگرا از رئیسی درباره پرونده «برجام»

کارشناسی مسائل سیاسی گفت: من باور دارم برجام هم در سطح دولت وزارت خارجه نیست و اگر در زمان دولت آقای روحانی برجام از سوی وزارت خارجه پیگیری می‌شد به این دلیل بود که فردی چون آقای ظریف که چهره‌ای بین‌المللی دارد، مسئولیت داشت اما اکنون که از این چنین نعمتی بی‌بهره‌ایم توقع درستی است که پرونده برجام به شورای عالی امنیت ملی برود.

جزئیات نامه پاپ فرانسیس به آیت الله سیستانی

محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: می‌شود تصور کرد به دلیل آنکه رسیدن به توافق با عربستان یک تصمیم فرادولتی بوده و در سطوح عالی نظام درباره‌اش تصمیم‌گیری شده است، باید از سوی شورای عالی امنیت ملی پیگیری می‌شده است و در این شرایط آقای شمخانی برای توافق با عربستان فرستاده شد که تصمیمی درست هم بود زیرا ارکان نظام این توافق را جدی خواهند گرفت.

مهم‌ترین بخش‌های این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

من باور دارم برجام هم در سطح دولت وزارت خارجه نیست و اگر در زمان دولت آقای روحانی برجام از سوی وزارت خارجه پیگیری می‌شد به این دلیل بود که فردی چون آقای ظریف که چهره‌ای بین‌المللی دارد، مسئولیت داشت اما اکنون که از این چنین نعمتی بی‌بهره‌ایم توقع درستی است که پرونده برجام به شورای عالی امنیت ملی برود و حتی اگر در آنجا کارگزارانی از وزارت خارجه تعیین شود، ایرادی ندارد اما مسئله این است که باید پرونده برجام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی پیش برود.

توافق ایران و عربستان را از یک جهت مهم می‌دانم؛ آنکه گشایشی کلیدی انجام شد و حالا می‌بینیم که سیاست خارجه از حالت ایدئولوژیک خارج شده است و نگاهی عملیاتی و نه آرمان‌گرایانه در آن وجود دارد.

اتفاقا در جریان اصولگرا که تا پیش از این نگاه آرمان‌گرایانه‌ای دنبال می‌شد اکنون شاهد تغییر نگرش هستیم و اینکه تا دیروز عربستان را با بدترین القاب خطاب می‌کردند و حالا می‌گویند قدرت مهمی در منطقه است، این خودش از اصل موضوع یعنی توافق با عربستان مهم‌تر هم هست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.