قابلیت های منحصر به فرد جنگنده سوخو ۳۵ که وزارت دفاع از روسیه می خرد+فیلم

سوخوی ۳۵ ساخت روسیه، جنگنده ای به روز است که احتمال ارسال آن از سوی روسیه به ایران هراسی بزرگ را در آمریکا و کشورهای غربی ایجاد کرده است.

امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی نشست خبری که امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد، درباره خرید جنگنده سوخو۳۵ از روسیه گفت:« این موضوع هنوز در مراحل دنبال کردن است و تجهیزاتی تاکنون دریافت نشده است.»

تصاویر جدید از آتش‌سوزی گسترده در یکی از روستاهای شهرستان نیر اردبیل+فیلم

این جنگنده با دو موتور AL-۴۱F۱S در دسته‌ هواگردهای نظامی نسل ++۴ طبقه‌بندی می‌شود. جنگنده‌های این نسل برتری‌های قابل توجهی نسبت به جنگنده‌های نسل چهار دارند. این قابلیت‌ها شامل سنسورهای یکپارچه پیشرفته، آرایه اسکن الکترونیکی فعال، قابلیت پرواز ابرپیمایشی، ابرمانورپذیری، قابلیت استفاده به عنوان جنگنده‌های چندمنظوره و کاهش سطح مقطع راداری است.

سوخو ۳۵ نسبت به جنگنده‌های قبل از خود چون سوخو ۲۷، از ویژگی‌های آیرودینامیکی و مانورپذیری بهتر، برد بیشتر، موتور قوی‌تر، وسایل الکترونیکی و تجهیزات ارتباطات هوایی پیشرفته‌تری برخوردار است.

مشخصات پیشرفته‌ترین جنگنده روسیه که خبر آمدنش به ایران را زیاد می‌شنویم/ عکس

رادار این پرنده از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. سوخو-۳۵ از رادار بسیار نیرومند N۰۳۵ ایربیس E بهره می‌برد. این رادار توانایی شناسایی اهداف هوایی در فاصلهٔ ۴۰۰ کیلومتری را دارد و می‌تواند ۳۰ هدف هوایی را از فاصلهٔ ۳۰۰ کیلومتری رهگیری کرده و همزمان با ۸ فروند از آنها درگیر شود.

این پرنده پیشرفته مجهز به سیستم جنگ الکترونیک ال‌۱۷۵‌ام خیبینی است و می‌تواند به اهدافی در ۳۰۰ کیلومتر موشک هوا به هوا شلیک کند. در عین حال توانایی درگیر شدن با اهداف زمینی را دارد و می‌تواند موشک‌های سنگین ضدکشتی را نیز حمل و شلیک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.