مردم این استان منتظر برف و کولاک باشند

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۵۲ مرکز پیش‌بینی‌ هواشناسی استان خبر داد و گفت: از بامداد چهارشنبه ۲۶ بهمن تا ظهر همین روز شاهد بارش برف و باران و کولاک در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی از صدور هشدار زرد شماره ۵۲ مرکز پیش‌بینی‌ هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گذر سامانه بارشی از بامداد چهارشنبه ۲۶ بهمن تا ظهر همین روز شاهد بارش برف و باران و کولاک در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود که حجم بارش‌ برف در مناطق کوهستانی و سردسیر بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش برف همراه با وزش باد شدید و کولاک برف همراه خواهد بود، اضافه کرد: در پی این بارش همچنین شاهد کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفرهای بین شهری خواهیم بود که در گذرگاه‌های کوهستانی این لغزندگی و کاهش دید افقی بیشتر است. بنابراین رانندگان یاد در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری نهایت احتیاط را رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه احتمال انسداد راه‌های روستایی بالا است، ادامه داد:‌ تمام افراد باید از سفرهای غیرضروری در روز چهارشنبه اجتناب کنند و در صورت ضرورت برای انجام سفر باید ضمن رعایت نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز سازند.

وی با اشاره به احتمال ریزش بهمن در مناطق کوهستانی تصریح کرد: تمام کوهنوردان و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کارفرمایان هم باید انجام کار در فضاهای باز به ویژه در ساختمان‌ها و نواحی مرتفع را تعطیل کنند.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین در ادامه با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در این روزهای سرد گفت: خطر سرمازدگی به شدت واحدهای گلخانه‌ای و دامداری‌ها و مرغداری‌ها را تهدید می‌کند و به همین خاطر سازمان جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از خسارت به واحدهای دامی و گلخانه‌ای اجرا کند.

شیخ‌الملوکی افزود: در ضمن اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از انسداد مسیرهای روستایی اتخاذ کند و همچنین در شهرها هم بخش خدمات شهری شهرداری‌ها باید نسبت به یخ‌زدایی از سطح مسیرها و معابر اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.