برف آسمان این استان را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: از عصر امروز تا پایان وقت فردا جمعه ۷ بهمن شاهد بارش برف در تمام مناطق استان قزوین هستیم.

یوسف شیخ‌الملوکی از صدور هشدار زرد مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و گفت: با توجه به گذر امواج تراز میانی جو و افزایش ابر از عصر امروز تا پایان وقت فردا جمعه هفتم بهمن شاهد بارش پراکنده برف در تمام مناطق استان قزوین هستیم که حجم بارش برف در ارتفاعات بیشتر است.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش برف شاهد کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفرهای برون‌شهری به ویژه هنگام عبور از گذرگاه‌های کوهستانی هستیم و به همین خاطر رانندگان باید در ترددهای برون‌شهری احتیاط‌ لازم را رعایت کرده و ضمن درنظرگرفتن نکات ایمنی خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه کوهنوردان و سایر گردشگران باید از صعود به ارتفاعات به طور جدی اجتناب کنند، تصریح کرد: همچنین انجام کار در فضای باز به ویژه در ساختمان‌ها و مناطق مرتفع به خاطر بارش برف و برودت شدید هوا خطرات جدی در پی دارد که کارفرمایان باید کار در چنین فضاهایی را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: به لحاظ دمایی همچنان استقرار هوای سرد را در پیش رو داریم و بارش برف هم بین ۲ تا ۳ درجه دمای اغلب مناطق استان قزوین را کاهش خواهد داد. بنابراین با توجه به برودت هوا برای مناطق صنعتی و پرتردد به ویژه شهرستان‌های آبیک، البرز و قزوین انباشت آلاینده‌های جوی و احتمال تشدید آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به تدوام یخبندان گفت: به همین جهت خطر سرمازدگی همچنان واحدهای گلخانه‌ای، دام و طیور استان قزوین را تهدید می‌کند و سازمان جهاد کشاورزی باید در این حوزه تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ کند. 

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید نسبت به زدودن یخ‌زدگی سطح جاده‌ها در نقاط کوهستانی اقدام کند، چرا که در چنین شرایطی احتمال وقوع تصادفات جاده‌ای خطرناک حتی با سرعت‌های پایین هم وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.