معاون رئیسی: جای هیچ نگرانی درباره مصوبه مولدسازی نیست/ مردم در جریان قرار می‌گیرند

سید محمدحسینی درباره این‌که برخی نمایندگان عنوان می‌کنند لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ دارای کسری است و اصلا اجرایی شدن مصوبه مولدسازی از سوی دولت برای این جبران کسری است، گفت: خیر اصلا ً این گونه نیست. ممکن است یک نماینده اظهارنظری کند؛ اما دلیل نمی‌شود که نظر کل مجلس همین باشد. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه توضیح دادند کسری بودجه وجود ندارد، این بحث مولدسازی برای پروژه‌های فراوانی است که نیمه تمام مانده‌اند و قرار است اجرایی شوند.

وی ادامه داد: مردم توقع دارند یک پروژه‌ای که ۱۰ الی ۱۵ سال و گاهی اوقات تا  ۲۰سال نیمه تمام مانده‌اند به سرانجام برسد ما باید از این دارایی‌های که کم استفاده و یا بلا استفاده هستند، استفاده کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: درحال حاضر با مقررات فعلی یک دستگاهی درخواست می‌کند مثلا می‌گوید مجموعه‌ای را می‌خواهیم به فروش برسانیم به جایش اعتبار آن را در جای دیگر کار بگیریم، آنقدر مقررات، تبصره و آئین نامه داریم که واقعا امکان‌پذیر نیست و مخالفت می‌شود و با اختیاری که در حال حاضر گرفته شده که مربوط به امروز هم نیست و مربوط به گذشته است و ان‌شاءالله می‌شود گام بزرگی برداشت.

حسینی تاکید کرد: از قوه قضائیه و مجلس در هیات مولدسازی حضور دارند تمام جزئیات کار بیان می‌شود، مردم در جریان قرار می‌گیرند و جای هیچ نگرانی نیست.

وی اظهار داشت: ما فکر می‌کنیم همه باید کمک کنند که این کارهای انقلابی انجام شود در غیر اینصورت با آن دیوان‌سالاری که ما داریم، گاهی اوقات جرأت اقدام از مدیران گرفته می‌شود. هیچ‌جای نگرانی بابت این مصوبه وجود ندارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این‌که بحث مصونیت و شفافیت در اجرایی شدن مصوبه مولدسازی مطرح می‌شود در ان باره چه توضیحاتی دارید، عنوان کرد: شفافیت کاملا وجود دارد، دقیقا مشخص است چه جایی می‌خواهند چه چیزی به فروش برسانند و بعد هم در کجا می‌خواهد خرج شود، همه این‌ها به اطلاع مردم می‌رسد و جای هیچ نگرانی وجود ندارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.