وی ادامه داد: طبق توضیحات آقای پور‌محمدی عوارض خروج در سال ۱۴۰۱ تغییری نمی‌کند؛ علت اینکه در لایحه دولت میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته این بوده که دولت پیش‌بینی کرده که میزان سفرها نسبت به شرایط کرونایی زیادتر شده و درآمد بیشتری از عوارض به دست می‌آید و این ارتباطی به تغییر در میزان عوارض خروج از کشور ندارد. ازسوی دیگر محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح جلسه عصر روز سه‌شنبه این کمیسیون گفت: در این جلسه جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد و نمایندگان سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: پورمحمدی در بحث عوارض خروج از کشور در سال آینده که طی دو روز گذشته در فضای مجازی و افکار عمومی سوالاتی را ایجاد کرده، اعلام کرد، دولت در سال ۱۴۰۱ میزان عوارض خروج از کشور را همان ۴۰۰ هزار تومان برای هر شخص در نظر گرفته و عدد آن را افزایش نداده است. به گفته وی تنها دلیل ابهام ایجاد شده این است که تعداد مسافران را در سال آینده با توجه به نبود کرونا و افزایش میزان مسافرت‌ها تعیین کرده و بیشتر از دو سال گذشته در نظر گرفته است.

  مبنای حقوق بازنشستگی ۲سال آخر خدمت

در خبری دیگر حمید‌رضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقدام دولت در لایحه بودجه برای در نظر گرفتن ۳ سال آخر خدمت برای حقوق بازنشستگی انتقاد کرد و گفت: مجلس این موضوع را ۲ سال آخر خدمت اعلام خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی تاکید کرد: اینکه دولت بخواهد دو سال به سن بازنشستگی هم اضافه کند که در لایحه بودجه آمده اصلا درست نیست.

  طرح سوال از وزیر بهداشت کلید خورد

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح پنج سوال از بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و درمان در صحن علنی مجلس خبر داد.

  محسن رضایی، متولی ارزهای دیجیتال در دولت

درخبری دیگر به گزارش انتخاب، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفته است مقامات دولتی هم به موضوع قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ورود کرده‌اند و محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، متولی ارزهای دیجیتال در دولت شده است.