بحران اوکراین از بحران موشکی کوبا خطرناک تر است

رومانو پرودی نخست وزیر پیشین ایتالیا و رئیس سابق کمیسیون اروپا، بحران کنونی اوکراین را جدی تر و خطرناک تر از بحران موشکی ۱۹۶۲ کوبا ارزیابی کرد.

به گزارش از خبرگزاری آنسا؛ وی افزود: گفته می شود که این درگیری، دوباره اختلافات را زنده و آشکار کرده و موجب افزایش و گسترش قطبی شدن جهان شده است.

گانتس خطاب به نتانیاهو: باعث جنگ داخلی در اسرائیل می‌شوی!

به گفته پرودی؛ ما اکنون در دوره متفاوتی زندگی می کنیم که حتی از دوره تنش کوبا، خطرناک تر است، زیرا در ان هنگام دستکم گونه ای موازنه وجود داشت و در کنار این عوامل نباید خردمندی جان اف کندی رئیس جمهوری وقت ایالات متحده را نادیده بگیریم که گفته بود: کشورش خواستار تغییر دادن هیچ فرد یا کشوری نیست و تنها برای همزیستی واقعیت های گوناگون، به برخی قوانین و مقررات نیاز داریم.

وی در مراسم یادبود دیوید ساسولی رئیس پیشین اتحادیه اروپا با حضور اورسولا فون درلاین رئیس کنونی این نهاد، این درگیری دوباره این اختلافات را آشکار کرده و قطبی سازی جهان را افزایش داده است.

پرودی به مدت ۲ دوره از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ نخست وزیر ایتالیا و از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ رئیس کمیسیون اروپا بوده است.

وزیر امور خارجه ایتالیا در چارچوب اقدام تازه غربی‌ها برای تحویل جنگ افزار به اوکراین، اعلام کرده است که رم و پاریس در حال بررسی ارسال سامانه دفاع هوایی به کی‌یف هستند. سامانه ضدهوایی «سامپ تی» محصول مشترک ایتالیا و فرانسه از تسلیحاتی است که کی‌یف از رم درخواست کرده است.

وادیم پریستایکو سفیر اوکراین در بریتانیا و وزیر پیشین امور خارجه این کشور در گفت و گو با نشریه آمریکایی نیوزویک با اشاره به ارسال سلاح های پیشرفته غربی همچون سامانه موشکی پاتریوت، این امر را در تغییر جنگ به نفع اوکراین موثر و برای تداوم تقابل با مسکو حیاتی خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.