زلنسکی: روسیه در حال پیشروی به سمت دونباس است

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) تصریح کرد که نیروهای مسلح روسیه به سمت جمهوری‌های دونباس در حال پیشروی هستند اما این پیشروی کند پیش می‌رود و نیروهای اوکراینی همچنان به مقاومت در مقابل ارتش روسیه ادامه می‌دهد.

وبگاه «کوریر» ایتالیا در این خصوص گزارش کرد که جنگ اوکراین وارد هشتاد و پنجمین روز خود شده و درگیری‌ها میان ارتش روسیه و اوکراین به طور عمده در جنوب و شرق اوکراین ادامه دارد و شبه‌نظامیان در کارخانه فولاد «آزوفستال» در «ماریوپل» تسلیم شده‌اند اما فرماندهان و گروهی از افراد دیگر همچنان در کارخانه‌ حضور دارند.

زلنسکی در این خصوص گفت که ارتش روسیه در دونباس دستاوردهایی به دست آورده است اما پیشروی آن‌ها کند است و ادامه داد: «ما مجدداً کنترل قلمروها و شهرهای اشغالی را به دست خواهیم آورد و حتی شایعاتی درباره استفاده مسکو از سلاح‌های لیزری نیز کی‌یف را نمی‌ترساند».

رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر مدعی شد که روسیه با ضعف عملیاتی مواجه شده است و قدرت مبارزه ارتش روسیه در حال کاهش است و توضیح داد: «استفاده مسکو از سلاح‌های لیزری نشان می‌دهد که که موشک‌ها رو به اتمام هستند و این نشانه‌ای از ناتوانی روسیه در عملیات نظامی است. در برخی مناطق بمباران‌های فشرده ادامه دارد».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در این کشور آغاز کرد و از همان ابتدا هدف این عملیات را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین توصیف کرد و گفت که به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و تنها زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهد و به هیچ‌ عنوان با مناطق غیرنظامی کاری ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.