تفاهم‌نامه گردشگری بین تبریز و سمنان موجب توسعه این شهرها می‌شود

دنیای اقتصاد- تبریز: علی همتی که به عنوان میهمان در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشت، اظهار کرد: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی، افراد فرهیخته‌ بسیاری همچون شهریار، شهید باکری، ستارخان و باقرخان و خیل عظیمی از مفاخر در دامان خود پرورش داده است.

وی افزود: امیدوارم یک تفاهم‌نامه همکاری در حوزه گردشگری و رفاهی با تبریز منعقد کرده و در شهر میهمان دوست سمنان پذیرای تبریزی ها باشیم.

به گفته همتی، عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین شهرها باعث پیشرفت و توسعه دوجانبه شهرها می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان نیز در این جلسه، اظهار کرد: سمنان ششمین استان پهناور کشور است. اما در نگاه عامه افراد بسیاری سمنان را به عنوان استانی کویری می‌شناسند که بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

امیر کرم زاده افزود: دو فرودگاه سمنان و شاهرود ظرفیت‌های متفاوتی برای جابجایی گردشگران دارند. از سویی سمنان ظرفیت‌های گردشگری خوبی مانند کویرگردی دارد که با مراودات اقتصادی و تجاری می‌توان گام های خوبی در این زمینه برداشته شود.

وی ادامه داد: موضوعی که باید در دستور جلسات شورای اسلامی سمنان و تبریز باشد، جاده ابریشم است. ۲۰ کشور در این جاده قرار دارند و تبریز، اصفهان و سمنان نیز در این مسیر قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.