ترکیه شمال حلب را هدف قرار داد

حملات ترکیه به شمال سوریه از جمله حلب در حالی ادامه دارد که آنکارا خواستار ادامه مذاکرات با طرف سوری است.

ترکیه امروز شنبه اطراف روستای «صوغانکة» از توابع ناحیه شیراوا در شرق عفرین (شمال حلب) را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

هشدار درباره درگیری مستقیم مسکو و ناتو پس از تصمیم مکرون

امروز همچنین گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه، چند روستا و شهرک‌های حومه شمالی الرقه را به شدت گلوله‌باران کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» در این ارتباط گزارش داد که گروه‌های تروریستی مستقر در مناطق نوار مرزی با ترکیه، روستای الفاطسه و اطراف جاده بین المللی ام ۴ و شهرک عین‌عیسی در حومه شمالی الرقه را با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

حملات ترکیه به شمال سوریه به بهانه مبارزه با پ.ک.ک در حالی ادامه دارد که آنکارا با دمشق جهت ازسرگیری روابط و توقف حملاتش وارد مذاکره شده است.

از طرفی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفته است که نیروهای نظامی ترکیه در خاک سوریه حضور دارند، اما آنکارا از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه حمایت می‌کند!

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که آنکارا تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را تایید می کند اما درباره دلیل حضور ارتش خود در خاک این کشور توضیحاتی به دمشق داده است.

وی همچنین ابراز عقیده کرد: "ما توضیح دادیم که ارتش ترکیه برای مبارزه با پ‌ک‌ک، یگان‌های مدافع کرد، داعش، سایر تروریست‌ها و همچنین جلوگیری از مهاجرت دسته‌جمعی در خاک سوریه حضور دارد."

گفته های آکار در حالی مطرح می شود که دولت سوریه حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور را "اشغالگری" دانسته و تاکنون بارها خواهان پایان آن شده است. دولت دمشق همچنین گفته است که دولت ترکیه از بخشی از گروههای تروریستی در شمال سوریه حمایت و از آنها برای پیشبرد اهداف خود در خاک سوریه بهره برداری می کند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ۱۵ دسامبر گفته بود که به «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود پیشنهاد داده که دیداری میان سران ترکیه، روسیه و سوریه برگزار و پیش از آن نیز نشست روسای سرویس های اطلاعاتی و وزارتخانه های دفاع، امور خارجه و امنیت انجام شود.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه ۲۸ دسامبر اعلام کرد: وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه مذاکرات سه جانبه ای را برای بررسی راهکاری های حل بحران سوریه در مسکو انجام دادند. این اولین دیدار رسمی بین مقامات آنکارا و دمشق طی ۱۱ سال گذشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.