انتقاد یک امام جمعه از عدم نظارت لازم بر بازار

امام جمعه پل‌دختر از عدم نظارت دولت‌مردان بر بازارسکه و ارز و عدم هماهنگی تیم اقتصادی کشور و تاثیر منفی آن بر لجام گسیختگی قیمت اجناس و معیشت مردم انتقاد کرد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه به بازار سکه و ارز اشاره و اظهار کرد: این موضوع تلاطمی در بازار ایجاد کرده و هر روز شاهد بالا رفتن قیمت ارز به ویژه دلار هستیم که روی قیمت اجناس اثر سوء گذاشته و خرید برخی کالا برای برخی خانواده‌ها به یک آرزو تبدیل شده است.

عملکرد تیم اقتصادی دولت تغییری در سفره مردم ایجاد نکرده است

وی افزود: به عنوان مثال خودرو پراید با رسیدن به مرز ٣٠٠ میلیون تومان برای کسانی‌که مایل به خرید بودند دیگر به آرزو تبدیل شده و این نتیجه تلاطم بی ثباتی بازار ارز و سکه است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: مافیایی پشت بازار ارز و سکه است که این وضعیت را ایجاد کرده  و وظیفه دولت رسیدگی به این موضوع و رفع این بی ثباتی است.

وی افزود: مسکن از آن دست نیازهایی است که برای برخی ها به ویژه جوانان که  شرف ازدواج هستند، دارد به رویا تبدیل می‌شود، بنابر این دولت سیزدهم باید در این زمینه فکر عاجلی کند وگرنه زمان از دست آنها رفته است.

موسوی یادآورشد: دولت سیزدهم چاره‌ای ندارد به جز این که چند کار را انجام دهد، ابتدا این‌که اختلاف  وناهماهنگی بین تیم‌های اقتصادی دولت برطرف شود که اگر نتوانند به یک نقطه مشترک برسند دود آن به چشم مردم می‌رود و موفقیتی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: نظارت بر بازار به ویژه در بازار ارز و سکه ضروری است چرا که‌تلاطم در این بازار موجب گرانی و اختلاف قیمت اجناس  و ایجاد نارضایتی مردم حتی در شهرهای کوچک و افزایش فشار به قشر ضعیف جامعه می‌شود و دولت باید فکر عاجلی کند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بعضی از مدیران سطوح میانی دولت، ضعیف عمل می‌کنند که اگر این ضعف در کل کشور برطرف نشود کاری از پیش نمی‌رودگرچه با‌جابجایی مدیران دردی از گرانی و معیشت مردم برطرف نمی‌شود.

وی نجات معیشت مردم را عملیاتی کردن دستورهای یازده گانه مقام معظم رهبری توسط دولت دانست و افزود: معظم له این دستورات را در شهریور ١۴۰۰ برای دولت تدوین کردند که در این زمینه راه‌گشا  نجات‌بخش و موفقیت دولت را سبب می‌شود اما متاسفانه به دلایل نامعلوم شاید هنوز یکی از این دستورات تحقق پیدا نکرده است.

موسوی یادآور شد: دستورات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد،از جمله اشتغال، تولید و اتکا به نیروی داخلی و فراموش کردن برجام راه برون رفت  از این مشکلات است که مسوولان باید آن را بازخوانی و به آن عمل کنند.

امام جمعه پل‌دختر با تسلیت سال‌روز وفات ام البنین (س) افزود: ١۶ دی ماه سال‌روز شهادت حضرت ام البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) را گرامی می داریم.

وی به عملیات کربلای ۵ اشاره کرد و گفت:عملیات غرورآفرین کربلای ۵ باعث عبور رزمندگان اسلام از موانع نفوذ ناپذیر دشمن بعثی شد که موفقیت استراتژیک نظامی و سیاسی ایران اسلامی آن در دوران دفاع مقدس جهانی شد.

موسوی از حضور باشکوه مردم ولایت‌مدار پل‌دختر درسومین سالگرد شهید سلیمانی تقدیر کرد و یادآورشد: مردم قدرشناس هویزه ثانی در این مراسم سنگ تمام گذاشتند و با حضور خود یک‌باردیگر با امام، مقام معظم رهبری، شهدا تجدید بیعت کردند.

امام جمعه پل‌دختر از عوامل موکب امام سجاد (ع) شهرستان که درسال‌گرد شهیدسلیمانی در شهر کرمان در مسیر گلزار شهدای این شهر از زائران قبر مطهر حاج قاسم از طرف مردم این شهرستان ارایه خدمت کردند، تقدیر کرد.

وی افزود: نماز گزاران جمعه پل‌دختر اهانت موهن نشریه فرانسوی به ساحت مقدس مرجعیت عالی سیاسی و دینی ملت ایران و مسلمانان جهان مقام معظم رهبری را به شدت محکوم می‌کنند.

موسوی یادآورشد: نشریات فرانسه پیش از این نیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خارج از نزاکت نشریه ای اقدام توهین آمیزکردند و امروز نیز با انتشار کاریکاتوری موهن به مقام معظم رهبری ، حوزه علمیه و روحانیت اهانت کردندکه بدون پاسخ قاطع نخواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.