کره جنوبی برای کیم جونگ اون خط و نشان کشید

اسپوتنیک گزارش داد، وزارت دفاع کره جنوبی امروز یکشنبه ادعا کرد که هرگونه تلاش کره شمالی برای استفاده از سلاح هسته ای منجر به «سقوط رژیم کیم جونگ اون» خواهد شد.

تایمز اسرائیل: ایران حمله به پایگاه ما را شبیه‌سازی کرد

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع کره جنوبی در این خصوص آمده است که کره شمالی هرگز نمی تواند و نباید از سلاح هسته ای استفاده کند.

وزارت دفاع کره جنوبی در این باره اضافه کرد که کره شمالی باید فوراً توسعه تسلیحات هسته ای خود را متوقف کرده و به مسیر هسته ای زدایی بازگردد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی تأکید کرد ارتش این کشور باید در اقدامی تلافی‌جویانه، باید پاسخی روشن به «اقدامات تحریک‌آمیز موشکی و هسته‌ای کره شمالی» بدهد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پیشتر با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد «یون سوک‌ یول»، رئیس‌جمهور امروز یکشنبه اعلام کرد کره شمالی همچنان به اقدامات تحریک‌آمیز موشکی و هسته‌ای خود ادامه خواهد داد. ارتش کره جنوبی باید پاسخ دهد و آشکارا تلافی کند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد شنبه یک موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شبه جزیره کره شلیک کرده است. آزمایش‌ها و پرتاب‌های موشک‌های بالستیک کره شمالی در سال ۲۰۲۲ به‌شدت افزایش یافت.

این پرتاب‌ها و آزمایش‌های موشکی پس از آن صورت گرفت که کره شمالی اخیراً هشدار داد که پاسخ‌های نظامی «سخت تری» علیه تلاش‌های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه دنبال خواهد کرد. کره شمالی از نشست سه جانبه اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نیز انتقاد کرده بود.

در جریان این نشست سه جانبه، رهبران هر سه کشور از آزمایش‌های تسلیحاتی اخیر کره شمالی انتقاد کردند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس گفت که این سه کشور بیش از همیشه در برابر رفتار تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ هماهنگ و همسو هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.