این کشور آزمایش کرونا برای مسافران چینی را اجباری کرد

دولت انگلیس ورود مسافران چنینی به این کشور را مشروط به ارائه گواهی آزمایش منفی کرونا کرد.

وزارت بهداشت و درمان انگلیس روز جمعه اعلام کرد که این اقدام «احتیاطی و موقت» از روز پنجم ژانویه ۲۰۲۳ به اجرا گذاشته خواهد شد. به این ترتیب مسافرانی که از چین وارد انگلیس می‌شوند باید گواهی آزمایش منفی کرونا که تا حداکثر دو روز پیش صورت گرفته است ارائه کنند.

شبکه خبری اسکای گزارش داد که برخی از مسافران ممکن است در انگلیس هم دوباره آزمایش شوند هرچند به‌نظر می‌رسد سویه جدیدی که در چین شایع شده، در سطح اروپا نیز در گردش است.

دولت انگلیس با مقام‌های محلی ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز در تماس است تا محدودیت‌های مشابهی در آنجا وضع شود. این درحالیست که هیچ پرواز مستقیمی از چین به این مناطق وجود ندارد. استیو بارکلی وزیر بهداشت انگلیس گفت که این کشور "رویکردی متعادل و پیشگیرانه" در پیش گرفته است.

ایتالیا، آمریکا، اسپانیا، کره جنوبی و هند هم محدودیت‌هایی را برای ورود مسافران از چین در نظر گرفته‌اند. وزیر حمل و نقل فرانسه نیز روز جمعه اعلام کرد که محدودیت‌های جدید از روز یکم ژانویه ۲۰۲۳ به اجرا گذاشته خواهد شد.

همچنین در ژاپن، مسافران از چین پس از ورود آزمایش کرونا خواهند شد و کسانی که آزمایششان مثبت باشد باید تا هفت روز قرنطینه شوند. تعداد پروازها از ژاپن به چین و بالعکس نیز محدود خواهد شد.

تایوان هم گفته است که از اول تا آخر ژانویه، افرادی که با هواپیما از چین و همچنین با قایق از دو جزیره وارد ‌شوند، باید هنگام ورود آزمایش کرونا انجام دهند و اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، باید در خانه قرنطینه شوند.

این درحالیست که آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا گفته است که هیچ تغییری در مقررات سفر برای مسافران ورودی از چین ایجاد نخواهد شد، اما افزود که استرالیا وضعیت چین و سراسر جهان را از نزدیک زیر نظر دارد.

آمار ابتلا به کرونا در چین پس از رفع محدودیت‌های سختگیرانه در این کشور دوباره اوج گرفته است. منابع خبری انگلیس با استناد به برخی اسناد افشا شده می‌گویند حدود ۲۵۰ میلیون نفر در ۲۰ روز اول ماه دسامبر به کرونا مبتلا شده اند.

یک سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس گفت: "محدودیت‌های وضع شده برای مسافران از چین در دست بررسی است و انگلیس در حال همکاری با چین درباره گام‌های بعدی است. اگر در اشتراک‌گذاری اطلاعات بهبود حاصل شود، اقدامات موقت بازنگری خواهد شد."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.