بیانیه وزارت خارجه سوریه درباره اخراج اشغالگران آمریکایی

وزارت امور خارجه سوریه گفت که مقاومت مردمی این کشور به نیروهای اشغالگر ضرباتی وارد می‌کنند و به صورت مستمر، مخالف حضور این نیروها در خاک سوریه هستند.

وزارت امور خارجه سوریه شامگاه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که اخراج نیروهای اشغالگر خارجی از خاک این کشور، دور از دسترس نیست.

ادعای روزنامه اسرائیلی درباره چرخش قابل توجه در احیای برجام تا چند ماه آینده

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل بیانیه مذکور گزارش داد، مقاومت مردمی سوریه به نیروهای اشغالگر ضرباتی وارد می‌کنند و به صورت مستمر، مخالف حضور این نیروها در خاک سوریه هستند.

دمشق خاطر نشان کرد، با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲، ملت سوریه در شمال شرق این کشور، صفحات درخشانی را در مبارزه خود علیه اشغالگران آمریکایی و مزدوران و جیره‌خوارانشان رقم زده‌اند.

این نهاد سوری تأکید کرد، حملات مقاومت مردمی به نیروهای اشغالگر، ضامن آزادسازی خاک سوریه و بازپسگیری حقوق این کشور است و صبح آزادی نزدیک است.

 
 
 

در همین ارتباط، یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار، روز گذشته فاش کرد که تجهیزات نظامی ارتش آمریکا از پایگاه الحریر در اربیل به پایگاه الولید در مرز با سوریه رسیده است.

وی تصریح کرد: «تجهیزات نظامی زیادی از پایگاه الحریر در استان اربیل عراق به پایگاه الولید در نزدیکی گذرگاه مرزی با سوریه در غرب استان الانبار انتقال یافته است. این انتقال در راستای اقدامات پیشگیرانه نیروهای آمریکایی در قبال حملات احتمالی علیه آنها صورت می‌گیرد.

این منبع آگاه افزود: نیروهای آمریکایی به دلایلی نامعلوم، کاروانی از تجهیزات و ماشین‌های جنگی را تحت پوشش هواپیماهای جنگی خود برای تقویت حضورشان در نزدیکی بندر الولید در منطقه الرطبه در غرب الانبار انتقال دادند.

خنجر حزب جمهوری‌خواه آمریکا بر قلب اوکراین

به گفته وی، هواپیماهای آمریکایی، پرواز بر فراز مناطق نوار مرزی با سوریه را تشدید کرده‌اند و پایگاه عین الاسد به دلایل احتیاطی، تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده‌اند.

سوریه بارها تأکید کرده است که حضور نظامیان آمریکایی در این کشور، غیر قانونی  اشغالگرانه است و  به این مسئله پایان خواهد داد. آمریکا روزانه مقادیر زیادی از نفت سوریه را سرقت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.