به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای اشغالگر ایالات متحده در اقدامی مغایر با قوانین بین‌الملل در حالی که کاروانی از کامیون‌های حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیکی را برای پشتیبانی از پایگاه‌های غیرقانونی خود در منطقه الجزیره سوریه وارد این کشور کردند، در مقابل کاروانی حامل نفت و گندم مسروقه را از خاک سوریه به عراق ارسال کردند.

منابع محلی در روستای السویدیه در منطقه الیعربیة، واقع در دورترین نقطه شرقی استان الحسکه، به سانا گفتند که کاروانی شامل ۴۵ دستگاه کامیون سرپوشیده، یک کامیون یخچال دار و تعدادی تانکر مملو از تجهیزات و مواد لجستیکی متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی امروز (یکشنبه) بعد از ظهر از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید از خاک عراق وارد سوریه شدند تا از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه الجزیره سوریه پشتیبانی کند.

در چارچوب ادامه سرقت و قاچاق ثروت سوریه، منابع محلی خاطرنشان کردند که حدود ۷۰ دستگاه کامیون، تانکر و کامیون یخچال دار متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی، همراه با تعدادی وسیله نقلیه نظامی متعلق به شبه نظامیان «قسد»، از همان گذرگاه وارد خاک عراق شدند. این محموله همچنین شامل مقادیر زیادی نفت و گندم مسروقه سوریه برای فروش و افزایش پشتیبانی از گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا در منطقه بود.

گفتنی است، روز گذشته (شنبه) نیروهای اشغالگر آمریکایی نیز کاروانی متشکل از ۱۶ دستگاه کامیون را که با اسلحه و مواد لجستیکی بارگیری شده بود، به پایگاه نظامی خود در میدان نفتی کونیکو، در شمال شرقی دیرالزور رساندند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.