واکنش سازمان زندان‌های کشور به ادعاهای کلی درباره «شرایط نگهداری زندانیان خانم»

سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد کرده است به گونه‌ای که در طول شبانه‌روز با دوربین‌های مداربسته زیر نظر مراقبین و مسئولان زندان زنان، مراتب بطور دائمی کنترل می‌شود.

در پی انتشار برخی شایعات بی‌اساس و ادعاهای کلی و بدون ذکر مصداق در فضای مجازی، روابط عمومی سازمان زندان‌ها در اطلاعیه‌ای ضمن رد این شایعات، اعلام کرد: یکی از شاخص‌ترین طبقه‌بندی‌های موجود در زندان‌های کشور تفکیک زندانیان زن از بخش مردان است و همچنین مراقبت از زندانیان زن در زندان زنان نیز توسط کارکنان خانم انجام می‌شود.

درخواست آمریکا از ایران درباره زندانیان اتفاقات اخیر

در این اطلاعیه آمده است: ساختار مدیریت زندان زنان از ابتدای ورود زندانیان به گونه‌ای طراحی شده که همه اقدامات از جمله نگهداری، اعزام به مراجع قضایی و درمانی توسط کارکنان خانم صورت می‌گیرد.

این اطلاعیه روابط عمومی سازمان زندان‌ها به شرایط نگهداری زندانیان خانم نیز اشاره کرده و افزوده است: محل نگهداری زنان زندانی در زندان‌های کشور از جهت زیستی، کیفیت نگهداری، اقدامات تامینی و تربیتی از وضعیت مناسب برخوردار بوده و همواره رعایت کرامت همه‌جانبه زنان زندانی و حقوق شهروندی آنان در ابعاد مختلف مورد توجه مسئولان سازمان زندان‌های کشور است.

در ادامه این اطلاعیه ضمن اشاره به دسترسی ناظران قانونی به وضعیت زندان‌های کشور آمده است: در عین حال واحدهای نظارتی سازمان زندان‌ها و نیز مراجع قضایی به طور پیوسته، نحوه نگهداری زنان زندانی را رصد کرده است به گونه‌ای که در طول شبانه‌روز با دوربین‌های مداربسته زیر نظر مراقبین و مسئولان زندان زنان، مراتب بطور دائمی کنترل می‌شود.

براساس این اطلاعیه، همچنین به طور نوبه‌ای با اعزام افراد متخصص و بازرسان ویژه از سازمان زندان‌های کشور، زندان‌های زنان مورد بازرسی قرار گرفته به نحوی که تاکنون در مورد تعرض در زندان‌های زنان هیچ‌گونه گزارشی ثبت نشده است.

در این اطلاعیه، تاکید شده این سازمان حق شکایت به دستگاه قضائی، از تمام کسانی که مبادرت به انتشار اخبار کذب و دروغ می‌کنند را برای خود محفوظ می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.