نبرد جذاب ۲ کراس‌اوور چینی در ایران+عکس

با ورود خودروهای جدید چینی به بازار، رقابت چینی‌ها با یکدیگر بیشتر و جذاب‌تر می‌شود.

یکی از رقابت‌هایی که قرار است در بازار اتفاق بیفتد،رقابت بین فونیکس تیگو ۷ پرو و چانگان CS ۵۵ پلاس است. هر دو خودرو در کلاس کراس اوور کامپکت قرار دارند و تقریبا اندازه یکسانی دارند.

تیگو ۷ پرو در سال ۲۰۱۹ و چانگان CS ۵۵ پلاس در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و پس از اعمال تغییرات و فیس لیفت هایی به اینجا رسیده‌اند.

طراحی

تیگو ۷ پرو طراحی بیرونی متمایزی نسبت به دیگر مدل های چری دارد و از نسل قبل خود هم فاصله نسبتا زیادی گرفته است. وقتی به طراحی نسل قبل نگاه می‌کنیم،با اِلِمان‌ها و عناصر کوچکی روبه‌روایم،در صورتی که در این نسل همه چیز کشیده و بزرگتر شده است. مصداق این موضوع هم چراغ های جلو و عقب است؛به خصوص اینکه چراغ عقب به هم متصل شده و شبیه به نمای عقب رنو کولئوس است.

عناصری که مربوط به زبان طراحی چری هستند،مثل جلوپنجره با طرح کهکشانی،در این خودرو دیده می‌شوند.

نبرد جذاب ۲ کراس‌اوور چینی در ایران / عکس

وقتی از نمای بغل به خودرو نگاه می‌کنیم،به این پی می‌بریم که از برجستگی‌ها و بیرون‌زدگی‌های نسل قبل بسیار کاسته و ساده شده است.

کابین خودرو هم تغییر محسوسی نسبت به نسل قبل داشته و از آن حالت گِردی که بود،به حالت مستطیلی و صاف و کشیده تبدیل شده است.

دو نمایشگر جدا از هم و همچنین نمایشگر تاچِ مخصوصِ تنظیمات کولر و نورپردازی داخلی،همگی خودرو را پر آپشن و تکنولوژیکی نشان می دهند.

نبرد جذاب ۲ کراس‌اوور چینی در ایران / عکس

اما طرف دیگر رقابت؛چانگان که سعی دارد طراحی تهاجمی خود را حفظ کند،در این خودرو هم توانسته این موضوع را به بهترین شکل اجرا کند.مثل همیشه چراغ های جلو باریک‌تر و در عین حال جلوپنجره بزرگتر طراحی شده است تا حس تهاجمیِ بیشتری به نمای جلویی تزریق شود.قسمت پایینی سپر اسپرت و جذاب طراحی شده است.

در نمای عقب چراغ‌ها جداگانه و به شکل رادیکالی طراحی شده و به گونه ای با طراحی نمای جلو هماهنگ است.

بال عقب که چراغ ترمز به شکل دوتایی روی آن قرار گرفته،به همراه دیفیوزر اسپرت،همگی در جذاب‌تر شدن نمای عقب ایفای نقش می کنند.

نمای عقب CS ۵۵ پلاس مانند رقیب خود ساده و به دور از برجستگی است.

نبرد جذاب ۲ کراس‌اوور چینی در ایران / عکس

در کابین خودرو با طراحی خاصی مواجه هستیم که با زبان طراحی محصولات چانگان هماهنگ است.ارگونومی خاصی که در چیدمانِ عناصر کابین به کار رفته،ما را به یاد فناوری i-Cockpit پژو می‌اندازد.

فرمان کوچک و تماما دی-کات در کنار دو مانیتور بزرگ،بسیار خودنمایی می‌کنند.

در بحث طراحی،به طور خلاصه باید گفت که طراحی تیگو ۷ پرو،ساده و شیک و CS ۵۵ پلاس،اسپرت و جذاب است.

امکانات و آپشن

هر دو رقیب از لحاظ امکانات،دست پر به میدان آمده و حرف هایی برای گفتن دارند.

امکانات شاخص تیگو ۷ پرو عبارتند از:صندوق عقب برقی،سنسور نور و باران،سنسور جلو و عقب،ورود بدون کلید،استارت دکمه‌ای،سقف پانوراما،نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات و سرگرمی،دوربین ۳۶۰ درجه،تهویه مطبوع اتوماتیک،گرمکن صندلی های جلو،تنظیم برقی صندلی های جلو،۶ ایربگ(راننده،سرنشین جلو،پرده ای،جانبی جلو)،کروز کنترل،ترمز دستی برقی،کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و...

نبرد جذاب ۲ کراس‌اوور چینی در ایران / عکس

امکانات شاخص چانگان CS ۵۵ پلاس عبارتند از:سنسور نور و باران،سنسور دنده عقب،قابلیت استارت با سوئیچ،ورود بدون کلید،استارت دکمه‌ای،سقف پانوراما،نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعات و سرگرمی،سیستم صوتی پایونیر،فرمان صوتی،دوربین ۳۶۰ درجه،وایرلس شارژر،تنظیم برقی صندلی های جلو،ترمز دستی برقی،۶ ایربگ،کروز کنترل تطبیقی،ترمز اضطراری،هشدار برخورد از جلو،اتو هلد،کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و...

مشخصات فنی

پیشرانه ی تیگو ۷ پلاس، ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر است که ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

انتقال قدرت از طریق گیربکس ۹ سرعته ی CVT صورت می گیرد.

پیشرانه ی CS ۵۵ پلاس، ۱.۵ لیتری توربو GDI و ۴ سیلندر است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت را دارد.

از روی کاغذ،موتور چانگان قدرت بیشتری دارد و با خودرویی تند و تیز مواجه خواهیم بود.

قیمت

مدیران خودرو فونیکس تیگو ۷ پرو را با قیمت ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی عرضه می کند.قیمت این خودرو در بازار آزاد نزدیک به ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

قیمت یورویی چانگان CS ۵۵ پلاس در بازه ی ۲۰ تا ۲۵ هزار یورو است که احتمالا قیمتی نزدیک به ۱ میلیارد و ۲۰۰ تا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشد. باید دید که سایپا دقیقا چه قیمتی را برای این خودرو تعیین می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.