واکنش زاکانی به ترافیک تهران پس از بارش باران؛ غافلگیر نشدیم!

علیرضا زاکانى شهردار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رابطه با ترافیک تهران غافلگیر نشدیم.

وی ادامه داد: این غافلگیری ما نیست بلکه ظرفیت و اقتضا‌هایی است که در شهر وجود دارد که متناسب با یک بارش گره‌های ترافیکی ایجاد می‌شود.

سیاسی‌ترین مقام غیر سیاسی ایران کیست؟

شهردار تهران با تاکید بر اینکه برخی از شب‌هایی که بارندگی سنگین و زیادی در شهر تهران وجود دارد ۱۰ هزار نفر در خیابان‌ها کار می‌کنند گفت: برای اینکه آبگرفتگی در سطح شهر نداشته باشیم نیرو‌های خدماتی درحال فعالیت هستند.

زاکانی با بیان اینکه بارش باران و ایجاد ترافیک غافلگیری نیست گفت: تا زمانی که ۶۶ درصد حمل و نقل با ماشین شخصی صورت گیرد و تنها ۳۴ درصد آن با حمل و نقل عمومی باشد ترافیک وجود دارد و تا زمانی که این آمار برنگردد ترافیک باقی میماند.

وی با بیان اینکه ما میراث دار یک مجموعه قدیمی هستیم اظهار کرد: مثلا در حوزه اتوبوسرانی ۱۷۵ اتوبوس وارد ناوگان شدند یا ناوگان ون ما ۹۸ درصد بالای ۱۵ سال است.

شهردار تهران بیان کرد: ما ۶۳۰ دستگاه ون را خریداری کردیم و اکنون در مسیر شماره‌گذاری و واگذاری است در طول این مدت تمام تلاشمان این بود‌ها نگذاریم شهر به مشکل بربخورد تا زمانی که حمل و نقل عمومی را حل نکنیم این گره‌ها اتفاق می‌افتد دعا کنید دست به دست هم دهیم مشکل تهران حل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.