اعلام جزئیات بیشتر از پاتریوت‌های ارسالی به اوکراین

دولت بایدن تایید کرده که آمریکا برای اوکراین سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت ارسال می‌کند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، واشنگتن همچنین اعلام کرد که نیروهای اوکراینی برای استفاده از این تسلیحات پیشرفته در یک کشور ثالث آموزش می‌بینند اما به اینکه این نیروها در چه کشوری آموزش خواهند دید، اشاره نکرده است.

یکی از کارمندان کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بسته جدید قابل توجهی را که دو میلیارد دلار کمک امنیتی است برای کی‌یف و در جریان دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری رئیس جمهوری اوکراین که به واشنگتن سفر می‌کند، اعلام خواهد کرد.

در میان تسلیحاتی که برای اوکراین ارسال می‌شود، می‌توان به سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت نیز اشاره کرد که به گفته این مقام آمریکایی، یک ظرفیت جدید بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی افزود، آمریکا نیروهای اوکراینی را برای چگونگی کار کردن با این تسلیحات جدید در یک کشور ثالث آموزش می‌دهد. همچنین دولت واشنگتن به ادامه ارسال تجهیزات دیگر دفاع هوایی به اوکراین ادامه خواهد داد.

چندین رسانه خبری چون آسوشیتدپرس و شبکه خبری بی.بی.سی پیشتر گزارش داده بودند که این آموزش نیروهای اوکراینی چندین هفته طول می‌کشد و احتمالا در آلمان است.

هفته گذشته اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایالات متحده قصد دارد پاتریوت‌ها را به اوکراین تحویل دهد در رسانه‌ها منتشر شد. کی‌یف از زمانیکه روسیه حملات موشکی و پهپادی خود را به شبکه برق و زیرساخت‌های حیاتی اوکراین در اوایل اکتبر ۲۰۲۲ تشدید کرد، این سیستم دفاع هوایی خاص را درخواست داده بود.

در مارس سال جاری میلادی ارتش ایالات متحده اعلام کرده بود به این کشور اروپای شرقی پاتریوت ارائه نخواهد کرد چراکه به آموزش قابل توجهی نیاز دارد. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر محتاط بودن دولت بایدن وجود دارد که چنین اقدامی می‌تواند منجر به تشدید تنش در منطقه شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز چهارشنبه گذشته در مورد گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پاتریوت‌ها وارد اوکراین می‌شوند، گفت که نیروهای روسی در صورت استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در اوکراین، آنها را هدف قرار خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.