جهش قیمت خودروهای چینی/ این خودرو ۳۵ میلیون تومان گران شد

جهش قیمت خودرو نه‌تنها در بازار خودروهای داخلی که در بازار خودروهای خارجی هم ادامه دارد.

 بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که دیروز افزایش قیمت‌ها در بازار در میان خودروهای چینی بیشتر بود؛ چراکه به دنبال موضع اخیر چین در قبال جزایر ایرانی تنب‌بزرگ، تنب‌کوچک و ابوموسی و حمایت این کشور از ادعاهای امارات در مورد این سه‌جزیره، این پرسش مهم با مرور داستان ممنوعیت خودروهای فرانسوی، برای افکار عمومی ایجاد شده بود که واکنش دولت به اقدام چینی‌ها به‌خصوص در حوزه خودرو چه خواهد بود و این‌که واردات خودروهای چینی متوقف می‌شود؟

اولین خودروهای وارداتی هفته آینده در گمرک

اما بلافاصله وزارت صنعت در مقابل گزارش‌هایی که در خصوص منتشر شده بود، اعلام کرد: فرانسوی.ها سهمی در بازار بزرگ خودروی کشورمان نخواهند داشت و واردات هرگونه خودرو از این کشور ممنوع خواهد بود، اما این ممنوعیت شامل کشوری نظیر چین که پروژه‌های مختلفی با صنعتگران کشور دارند، نیست.

این خودرو چینی ۳۵ میلیون تومان گران شد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که دیروز خودروهای چینی در بازار با افزایش ۱۰ تا ۳۶ میلیون تومانی قیمت مواجه شدند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در طول یک روز گذشته خودرو ام‌وی‌ام ۳۱۵هاچ‌بک پلاس مدل ۱۴۰۰ ۳۵ میلیون تومان گران شده و با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز رشد ۲۵ میلیون تومان قیمت را تجربه کرده و هم‌اکنون ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در بازار خودرو همچنین ام وی ام X۲۲ اتوماتیک اسپرت اکسلنت مدل ۱۴۰۰ ۱۰ میلیون تومان گران شده و ۶۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. مدل ۱۳۹۹ این خودرو هم با افزایش حدود ۱۰ میلیون تومانی قیمت، با نرخ ۵۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

ام وی ام X۲۲ اتوماتیک اسپرت لاکچری مدل ۱۴۰۱ هم دیروز در بازار ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت ۶۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما مدل ۱۴۰۰ این خودرو بدون تغییر قیمت، ۶۳۵ میلیون تومان قیمت داشت.

ام وی ام X۲۲ PRO IE مدل ۱۴۰۱ هم ۱۰ میلیون تومان گران شده و در بازار با قیمت ۷۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. اما ام وی ام X۳۳ S ۵ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، در بازار به قیمت ۸۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما ام وی ام X۵۵ اکسلنت مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، ۹۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

برلیانس در بازار چه تغییری کرد؟

بنا به این گزارش، در بازار خودرو برلیانس کراس ۱.۶۵ لیتر مدل ۱۳۹۹ در حدود ۲۰ میلیون تومان گران شده و ۷۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. مدل ۱۳۹۸ این خودرو اما با افزایش ۲۰ میلیون تومانی به ۶۸۰ میلیون تومان رسید.

برلیانس H۲۳۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ هم ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با قیمت ۵۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. اما برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای مدل ۱۴۹۹ حدود ۱۰ میلیون تومان گران شده و ۴۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، برلیانس H۳۲۰ ۱.۶۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ در حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده و به قیمت ۷۱۵ میلیون تومان رسید. برلیانس H۳۳۰ ۱.۶۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ نیز ۱۵ میلیون تومان گران شده و در بازار به قیمت ۷۱۵ میلیون تومان فروخته شد.

آخرین قیمت چانگان

در بازار خودروهای چینی همچنین چانگان CS ۳۵ مدل ۱۳۹۸ با افزایش ۳۰ میلیون تومانی، ۷۶۰ میلیون تومان فروخته شد.

قیمت چری چه تغییری کرد؟

اما قیمت چری آریزو ۵T IE مدل ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان رسید. چری آریزو ۶ اکسلنت مدل ۱۴۰۱ نیز ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. چری تیگو ۵ IE مدل ۱۴۰۰ اما ۱۰ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۹۳۰ میلیون تومان رسید. چری تیگو ۷ IE مدل ۱۴۰۱ هم با افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت به نرخ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.