آقای رئیسی! شما از سکوت خواص گلایه کردید، آیا از سکوت بذرپاش خبر نداشتید و ندارید؟/ فردای قیامت باید پاسخگو باشیم

مجتبی توانگر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: امروز روز دانشجو است و سوابق انقلابی بذرپاش در جنبش دانشجویی از یادها نرفته است. آقای رئیسی اجازه ندهید با این انتخاب، بر جنبش دانشجویی بذر ناامیدی پاشیده شود.

اظهارات رئیسی درباره وضعیت اینترنت در کشور/ خودم یادم هست در انتخابات چی گفتم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی وظیفه تحقق وعده بزرگ دولت سیزدهم را دارد و پس از گذشت بیش از یک سال از عمر دولت مشخص شد که رستم قاسمی به دلیل اینکه تجربه و تخصص در حوزه مسکن نداشت، عملاً اقدامی در حوزه مسکن انجام نداد. آیا تجربه قاسمی که زمانی وزیر نفت بود و وزیر راه شد کافی نیست که مجدداً بیت‌المال را هدر ندهیم و عنصری کارآمد و متخصص را در این وزارتخانه به کار گیریم؟

وی ادامه داد: بذرپاش حتی در حوزه نظری نمی‌داند که چگونه می‌خواهد تأمین مالی ۴ میلیون مسکن را انجام دهد و نه در کمیسیون و نه در جلسه فراکسیون شفاف و روشن نگفت که آیا در پایان ۴ سال دولت رئیسی می‌تواند ۴ میلیون مسکن و حتی نیمی از آن را به مردم تحویل دهد یا خیر. این کشور حداقل یک میلیون مهندس دارد که در حوزه عمران و راه و شهرسازی تحصیل کرده و یا در حوزه ساخت و ساز بودند. سوال آنها این است که چرا در دولت دیده نشده‌اند؟ آیا یک نفر از میان خیل عظیم این افراد صاحب تخصص و تجربه نبود که انتخاب شود و اکنون با معرفی بذرپاش اینگونه به علوم، دانش، تجربه و امید پشت پا بزنیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در جریان نیروهای انقلاب با عده قلیلی که در خیابان اغتشاش کردند، مرزبندی داریم و با تمام وجود برای امنیت، رفاه و آرامش مردم در مقابل این داعش صفتان می‌ایستم اما معترضان برای ما مهم و محترم هستند و بر اساس نظرسنجی نهادهای دولتی درصد بالایی از مردم به این روش حکمرانی در دولت اعتراض دارند. می‌خواهید به سوالات معترضان چه پاسخی دهید و برای هر پستی بگوییم همان آقایی که همیشه برای شهرداری تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت و اکنون راه و شهرسازی و احتمالاً برای سازمان برنامه و بودجه مطرح است؟ فکر می‌کنید بازتاب این انتخاب در جامعه و میان مردم معترض واکنشی برای اصلاح حکمرانی در دولت و مجلس است؟

توانگر گفت: علی نیکزاد که تقریباً گزینه اجماعی نمایندگان بود، به هر دلیلی این مسئولیت را نپذیرفت و یکی از دلایلش آن بود که شبکه بانکی برای ارائه تسهیلات مسکن همکاری نمی‌کند. سوال اینجاست که بذرپاش که نه تجربه و نه تخصص نیکزاد را دارد، چگونه می‌خواهد تسهیلات را تأمین کند؟ نیکزاد که تجربه موفق ساخت مسکن در دولت دهم را دارد، وقتی سنگ‌اندازی شبکه بانکی را دید، نپذیرفت. بذرپاش در خود چه دیده که این پست را پذیرفته است؟

وی در مورد موضع اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد دیوان محاسبات، گفت: رهبری فردی حکیم و بلیغ هستند و در استخدام کلمات دقت و وسواس فراوان دارند، ایشان در مورد دیوان فرمودند سال‌های اخیر و می‌توانستند بفرمایند در مجلس یا سال اخیر یا مجلس یازدهم. چنانچه در مورد مجلس و رئیس مجلس از این جنس تعابیر استفاده کردند، اما در مورد دیوان فرمودند سال‌های اخیر زیرا از زمان عادل آذر گزارش‌ها به روز شد البته در دوران بذرپاش نیز در سال‌های اخیر می گنجد و باید انصاف داشت و از بذرپاش تشکر کرد که تیم کارشناسی گذشته را حفظ کرد تا نظم و سرعت گزارش‌دهی استمرار یابد و این سرعت مورد تحسین رهبر حکیم انقلاب نیز قرار گرفت.

توانگر افزود: از دقت دیوان محاسبات در مورد گزارشات ۴ ماهه و ۶ ماهه دیوان ابراز تأسف می‌کنم که گویا توسط تیم دیگری تهیه شده زیرا پر از اشتباهات فاحش آماری و محاسباتی است و یک نمونه آن گزارش پرمسئله و پراشکال در وزارت نیرو بوده که با حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی بررسی و خطاهای فاحشی داشت که محرابیان می‌تواند در این رابطه شهادت دهد. بنابراین صریحاً از بذرپاش و دوستانش می‌خواهم رهبری را هزینه یک صندلی بی‌ارزش نکنند و اگر موفق بوده اتس، در دیوان بماند و موفق‌تر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به فرض هم تأیید رهبر معظم انقلاب در شخص ایشان متعین باشد، بذرپاش با چه منطقی این مدال افتخار را به زمین می‌گذارد و برای پستی که سکوی پرش است کاندیدا می‌شود؟ نمایندگان با چه اطمینانی به شما رأی دهند که هوس جای دیگری در سر نپرورانید؟ شما که سال ۷۷ به دانشگاه رفتید و برای حضور در دیوان در سال ۹۹ همه کار کردید و از سابقه نهاد مقدس بسیج و پژوهشکده بسیج برای ما مدرک آوردید که به ما بگویید ۲۰ سال سابقه اجرایی دارید تا به هر نحو رئیس دیوان شوید، حال چطور به اعتماد نمایندگان در رأی به دیوان محاسبات پشت پا می‌زنید؟

وی متذکر شد: سکوت وی در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر سوال برانگیز است. این همه اتفاق آشوب‌طلبانه و پر از سیاهی رخ داد اما متأسفانه بذرپاش صرفاً یک تسلیت نیم خطی در ماجرای شاه‌چراغ آن هم در توئیتر گفت. آقای بذرپاش! شما به برکت خون پدر شهیدتان، به برکت انقلاب، به برکت خانواده شهدا به این جایگاه رسیدید، آیا نمی‌توانستید در قالب یک سخنرانی، یک تحلیل جامع در مورد این آشوب‌ها ارائه کنید؟ چهره و بدن از هم پاشیده شهید علی‌وردی و شهید عجمیان شما را بر آن نداشت که سکوت خود را بشکنید؟ آقای رئیسی! شما از سکوت خواص گلایه شدید کردید، آیا از سکوت بذرپاش خبر نداشتید و ندارید؟

توانگر تصریح کرد: بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب و اعتدالی مجلس، امروز به وزارت بذرپاش رأی می‌دهند، چنانچه ریاست محترم فراکسیون‌شان رسماً مصاحبه کردند که البته گامی روب ه جلو برای هضم اصلاح‌طلبان در دولت رئیسی و جریان اصولگراست.

وی گفت: از رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور سوال بفرمائید که وقتی تعجیل شگفت‌انگیز در انتخاب رئیس دیوان محاسبات را مشاهده کردند، دلسوزانه در شب انتخاب رئیس دیوان در مجلس یازدهم، با یکی از بزرگان مجلس تماس گرفتند و ضمن گلایه شدید با انتصاب بذرپاش، مخالفت کرده و صریحاً به پرونده وی در سازمان بازرسی کل کشور اشاره کردند که کاش در همان مقطع به درخواست دلسوزانه وی توجه می‌شد و کاش امروز هم قدری با وی به عنوان یکی از نزدیکان امین خود در معرفی وزیر پیشنهادی مشورت می‌کردید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مملکت قحط الرجال نیست. جریان انقلابی پر از نیروهای با سابقه و متخصص است. بذرپاش نه سابقه و تخصص راه» دارد و نه سابقه و تخصص مسکن و شهرسازی. فردای قیامت در نزد خداوند متعال، خون شهیدان، امام و رهبری باید پاسخگو باشیم که چرا با وجود افرادی که در این حوزه متخصص و با سابقه بودند، ما را مجبور می‌کنند به فردی رأی دهیم که بدون سابقه و تخصص است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.