4 روش‌ موثر خانگی برای درمان سریع ترک پا

ترک پا یکی از مشکلات رایج بین افراد مختلف فارغ از جنسیت و سن است؛ که حس ناخوشایندی را برای افراد به وجود می‌آورد.

ترک‌های پا معضلی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. به ویژه در خانم‌ها ترک پا بیشتر وجود دارد. علت‌های مختلفی برای ایجاد ترک پا وجود دارد و درمان‌های آن هم متفاوت است. با وجود این، ترک پاشنه پا مشکلی شایع است که معمولاً با فرارسیدن پاییز بیشتر رواج می‌یابد؛ اما اگر قبل از وخیم شدن ترک‌های پا اقدام به درمان کنید، زودتر نتیجه می‌گیرید.

استفاده از سنگ پا

سعی کنید هر چند مدت یک بار از سنگ پا و صابون استفاده کنید. سنگ پا سلول‌های مرده لایه خشک پا را از بین می‌برد.

بهترین وسیله برای از بین بردن پوست مرده کف پا سنگ پاست که از نوعی سنگ طبیعی تهیه شده و از قدیم برای این منظور و حتی از بین بردن موهای‌ زائد کاربرد داشته است. کنار این سنگ می‌توانید از وسایل جایگزین آن که ظاهری شبیه رنده دارند هم کمک بگیرید.

خواص فوق‌العاده این میوه برای سلامتی

برای استفاده از سنگ پا کافی است به مدت ۱۰ دقیقه پاها را در آب ولرمی که کمی نمک به آن افزوده‌اید، قرار دهید و پس از گذشت این مدت با حرکات آرام و دورانی کف پا را با سنگ ماساژ دهید. کمی فشار لازم است؛ اما مراقب باشید فشار به حدی نباشد که سایش با سنگ پا به پوست سالم شما که زیر بافت مرده قرار دارد، آسیب بزند.

۴ روش‌ خانگی برای درمان سریع ترک پا

 

درمان ترک پا با استفاده از روغن زیتون

هر شب قبل از خواب کف پای خود را با روغن زیتون چرب کنید. سپس پای خود را با یک پلاستیک بپوشانید و بخوابید. اگر صدای خش خش پلاستیک آزارتان می‌دهد؛ می‌توانید جوراب بپوشید. جالب است بدانید این روش در طب سنتی برای درمان زنان مبتلا به کمر درد و لکه بینی هم استفاده می‌شود.

درمان ترک پا روغن کنجد

یکی از مؤثرترین درمان‌های خانگی ترک پاشنه روغن کنجد است که به مرطوب شدن پوست، پیش‌گیری از عفونت ترک‌های عمیق و رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند. کافی است ۲ قاشق چای‌خوری روغن کنجد را به یک لگن کوچک آب گرم اضافه کنید و به‌مدت ۱۰ دقیقه پاهای خود را در آن قرار بدهید. اگر ترک‌ها خیلی عمیق‌اند، می‌توانید قبل از گذاشتن پاها در لگن به آنها روغن کنجد بمالید.

 

درمان سریع ترک پا با شیر

باید بدانید که شیر برای لایه‌برداری پوست مفید است و به آن درخشش و طراوت می‌دهد. اسید لاکتیک و آلفاهیدروکسی اسید موجود در شیر به برطرف کردن خشکی پوست کمک می‌کند. یک فنجان شیر را به یک لگن کوچک آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را به ‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار بدهید.

منبع: ایسکانیوز

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.