واکنش کنایه آمیز پنس به نامزدی ترامپ در انتخابات/ گزینه بهتری برای ریاست جمهوری وجود دارد!

«مایک پنس» معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد گزینه هایی بهتر از ترامپ برای ریاست جمهوری در آینده وجود دارد.

وی در جریان مصاحبه با شبکه ای بی سی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ باید دوباره رئیس جمهور شود، گفت: این موضوع به مردم آمریکا بستگی دارد اما من فکر می کنم گزینه هایی بهتر از ترامپ برای ریاست جمهوری در آینده وجود خواهد داشت.

وی افزود: مردم آمریکا به محض آنکه شما دست از سیاست بکشید، به خوبی این موضوع را درک می کنند و با آن کنار می آیند و من تصور می کنم آنها می خواهند همین واکنش، همین نوع همدردی و بزرگی روح را از رهبران ملی خود ببینند. من فکر می کنم در روزهای پیش رو گزینه های بهتری وجود خواهد داشت.

پنس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات بعدی ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد، گفت: ما در حال بررسی ملاحظات این موضوع هستیم.  

این در حالی است که جیسون میلر یکی از مشاوران دونالد ترامپ اعلام کرد وی می‌خواهد روز سه شنبه قصد خود برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که گفته شده وی پس از عملکرد نامطلوب وفادارانش در انتخابات اخیر، درخواست‌ها از طرف حزب جمهوریخواه برای صرفنظر کردن از انتخابات ۲۰۲۴ را رد کرده است.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند ترامپ ۷۶ ساله مطبوعات را به ویلای خود در فلوریدا دعوت کرده تا در ساعت ۹ شب سه شنبه «خبر بسیار بزرگی» را اعلام کند.

پنس در حالی این اظهارات را بیان کرد که پیشتر در در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته بود که بابت پرونده ترامپ درباره حادثه حمله به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ متاسف است و خانواده وی همراهش هستند. اما حمله کنندگان به ساختمان کنگره در آن زمان در شعارهای خود خواستار اعدام پنس شده بودند.

این در حالی است که کمیته تحقیقاتی ۶ ژانویه در حال بررسی این موضوع هستند که ترامپ و مشاورانش چگونه به پنس فشار آورده اند تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پیروزی بایدن را تایید نکند.    

همچنین براساس نتایج نظرسنجی‌های جدید و اولیه، میزان تمایل و علاقه مردم به «ران د‌ی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا به عنوان نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از دونالد ترامپ بیشتر شده است.

ران د‌ی‌سانتیس بارها شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را حتی در صورت حضور ترامپ، غیرمحتمل ندانسته است. طرفداران وی نیز پس از اعلام پیروزی مجدد وی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان دائم شعار می دادند «دو سال دیگر».

در همین حال، «مو بروکس»، نماینده آلاباما در کنگره آمریکا و حامی سابق ترامپ، موضع متفاوتی درباره رئیس جمهور محبوب سابق خود اتخاذ کرده و به تازگی گفته است: «اشتباه بدی برای جمهوری‌خواهان است که دونالد ترامپ را به عنوان نامزد خود در سال ۲۰۲۴ انتخاب کنند.»

بروکس درباره ترامپ گفت: «دونالد ترامپ ثابت کرده است که ناصادق، بی‌وفا، بی‌کفایت، خام و خیلی چیزهای دیگر است و بسیاری از افراد مستقل‌ و جمهوری‌خواهان را از خود دور می‌کند.»

پیش از این نیز، نمایندگان جمهوری خواه دیگری مخالفت شان را با حضور ترامپ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده بودند.

براساس گزارش گاردین، این موضع گیری بروکس نشان دهنده تعمیق شکاف ها در میان جمهوری خواهان است. حزبی که در انتخابات میان دوره‌ای کنگره برخلاف ادعاها و تبلیغات ترامپ نتوانستند نتایج چشم گیری بدست آرودند و کنترل مجلس سنا در دست دموکرات ها باقی ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.