ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شود؟

 آناتولی گزارش داد، جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاورش در زمان ریاست جمهوری، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز گفت: اساساً من می‌دانم که او به وضوح به این موضوع (نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴) فکر می‌کند.

کوشنر در ادامه این مصاحبه خاطر نشان کرد: او از دیدن اتفاقاتی که در کشور می‌افتد متنفر است. او کاری کرد اقتصاد خیلی خوب کار کند. او حفره اقتصادی به جای مانده در اثر همه گیری کووید را پر کرد. او با واکسن ما را از آن بحران خارج کرد. ما صلح را در اروپا و در جهان داشتیم. چین وضعیتش بدتر از همه بود.

کوشنر تاکید کرد،  اگر ترامپ هنوز رئیس جمهور بود، جنگ در اوکراین "اتفاق نمی‌افتاد".

کوشنر در این مصاحبه درباره نیتهای ترامپ قطعی حرف نزد.

داماد ترامپ اظهار کرد: همانطور که من گفتم، در ارتباط با ترامپ به سختی می توان چیزی را رد کرد. او یک متفکر منعطف است.

کوشنر واکنشهای خشمگینانه سیاسی نسبت به یورش ماموران اف.بی.آی در ماه گذشته میلادی به اقامتگاه مارالاگوی دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا و توقیف اسناد فوق محرمانه در آنجا را کم اهمیت دانست و گفت: به نظر می‌رسد این مورد، یک مساله کاغذبازی است که باید بین وزارت دادگستری آمریکا و ترامپ حل می‌شد.

داماد ترامپ ادامه داد: من نمی‌دانم او چه چیزی را با خودش برده یا نبرده است، اما فکر می‌کنم در حال حاضر ما به اطلاعات درز کرده به رسانه‌ها تکیه می‌کنیم. من در طول چهار سال حضورم در دولت ترامپ ادعاهای فراوان مطرح شده از سوی رسانه ها را دیدم که درست نبودند.

کوشنر تاکید کرد که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا " بالاترین مجوز (دسترسی به اسناد) را در جهان داشت".

او ادامه داد: من نمی‌دانم چه اسنادی برده شدند، چرا برده شدند و چه مسائلی کشف شدند و عواقب آنها چه خواهد بود. بنابراین من نمی دانم که آیا این ممکن است یک مسئله کاغذبازی باشد یا خیر. همانطور که گفتم، من درگیر جزئیات نبودم.

مشاور ارشد دولت سابق آمریکا در این مصاحبه، بارها از پاسخ به این که آیا با موضع پدر زنش و ادعاهای بی‌اساس او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ۲۰۲۰ از او موافق است یا خیر طفره رفت.

کوشنر، در این مصاحبه با اسکای نیوز در عوض تغییرات اعمال شده در روش‌های رای‌گیری انتخابات در ایالات آمریکا در طول همه‌گیری کووید-۱۹ را دلیل عدم اعتماد برخی رای‌دهندگان به انتخابات ایالات متحده دانست.

کوشنر گفت: بایدن در حال حاضر رئیس‌جمهور است. انتقال قدرت صورت گرفت. من فکر می کنم این یک انتخابات بسیار شلخته بود. من فکر می کنم این باعث شده است که بسیاری از مردم در کشور ما به نحوه برگزاری انتخابات ما نگاه کنند. در طول کووید آنها بسیاری از قوانین را تغییر دادند. بسیاری از مردم نگران نحوه برگزاری انتخابات ما هستند."

هدف از این مصاحبه کوشنر تبلیغ کتاب جدیدش به نام "شکستن تاریخ" با موضوع اتفاقات دوران کارش در کاخ سفید بود. کوشنر همسر ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ است و او و خانواده‌اش پس از حضور در کاخ سفید به میامی نقل مکان کردند.

کوشنر که در مصاحبه‌اش با اسکای نیوز برای ارائه دیدگاه خود در مورد ادعای دزدیده شدن انتخابات ۲۰۲۰ توسط دموکرات‌ها تحت فشار قرار گرفت، گفت: "من بازی را انجام نمی دهم که رسانه‌ها سعی در انجام آن دارند."

او افزود: "فکر می‌کنم آن‌ها در آخرین لحظه قوانین زیادی را تغییر دادند و از کووید به عنوان پوششی برای مبارزه با انتخابات استفاده کردند."

کوشنر در طول این مصاحبه همچنین به انتخابات ۲۰۱۶ که ترامپ در آن پیروز شد اشاره کرد و گفت که دموکرات‌ها  در آن زمان به همین شکل تلاش کرده‌اند تا انتخابات ریاست‌جمهوری را "نامشروع" اعلام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.