خبر مهم ترامپ درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

این سیاستمدار جمهوری خواه همچنین بار دیگر این دروغ را مطرح کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که جو بایدن از حزب دموکرات در آن پیروز شد، از وی سرقت شده است.

ترامپ ۷۵ ساله همچنین اشاره کرد که ممکن است برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود و تلاش کند مجددا به کاخ سفید که پس از یک دوره ریاست جمهوری آن را در ژانویه ۲۰۲۱ ترک کرد، بازگردد.  

ترامپ علاوه بر گله و شکایت از جو بایدن، انگلیس از جمله بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور که یکی از متحدان نزدیک وی در دوران ریاست جمهوری‌اش بود و همچنین مگان مارکل، عروس ملکه انگلیس و شاهزاره هری که به باور ترامپ از جایگاهش در خاندان سلطنتی سوء استفاده کرده است را هدف گرفت.

ترامپ به فاراژ گفت: من یکی از طرفداران مگان مارکل نیستم. از روز اول هم نبودم. به نظر من شاهزاده هری به طرز وحشتناکی مورد سوء استفاده قرار گرفته و فکر می‌کنم روزی از این مساله پشیمان خواهد شد. شاید هم اکنون نیز پشیمان شده باشد. به باور من مگان مارکل رابطه شاهزاده هری با خانواده‌اش را نابود کرد و ملکه الیزابت را ناراحت ساخت.

وی در واکنش به اینکه مگان مارکل از اوراقی که بالای آنها عنوانش یعنی "دوشس ساسکس" ثبت شده برای لابی در بین اعضای کنگره استفاده می‌کند، افزود: مگان مارکل تلاش می‌کند کارهایی انجام دهد که به نظر من مناسب نیستند. او به خاندان سلطنتی به ویژه شخص ملکه الیزابت بسیار بی‌احترامی می‌کند.

ترامپ افزود: ملکه الیزابت یک زن فوق‌العاده، یک انسان عالی و یک شخص تاریخی است.

در همین حال،از نظر ترامپ اقدام بوریس جانسون،  نخست وزیر انگلیس در اکتبر برای اعلام کمپینی به منظور تامین انرژی و سوخت منازل مسکونی از طریق انرژی بادی ظرف یک دهه آتی، اشتباه است.

انگلیس به یکی از رهبران جهان در انرژی بادی تبدیل شده و بوریس جانسون می‌خواهد انگلیس حرف اول را در انرژی بادی بزند تا بتواند به هدف خود یعنی به صفر رساندن انتشار گاز گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ میلادی برسد.  

ترامپ گفت: بوریس جانسون اشتباه می‌کند و اگر به این روند ادامه دهد مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود؛ اما من شخص او را دوست دارم. باد مضحک است. این یک چیز هولناک برای اسکاتلند است و شاهد این امر بوده‌ام چرا که مستغلات بسیاری در اسکاتلند دارم. من آسیاب‌های بادی را در سراسر این کشور می‌بینم که باعث تاسف است. آنها همه پرندگان را خواهند کشت.

دیگر موضوعات مطرح در این مصاحبه شامل حمله طرفداران تندرو ترامپ به کنگره آمریکا در تاریخ شش ژانویه سال جاری میلادی، جنبش "جان سیاه‌پوستان مهم است"، بحران مهاجرت در انگلیس و مشکلات در مرز آمریکا-مکزیک، جنبش چپگرای آنتیفا (کوتاه شده نام آنتی فاشیسم) و احتمال نامزدی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.     


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.