داستان زندگی مردی که به‌دنبال براندازی رژیم کره شمالی بود رهبر کره شمالی
 تلگراف گزارش داد، «اگرچه اصل و نسب آدرین هونگ کره‌ای بوده‌ اما وی در مکزیکو متولد شد. هشت سال پیش هونگ به طور قابل‌توجهی نسبت به بی‌تفاوتی جهان به کره شمالی اعتراض کرد. اما او عزم خود را جزم کرد و آنچنان در این مسیر افراط کرد که امروز حکم بازداشت بین‌المللی به نامش صادر شده است. بردلی هوپ، گزارشگر سابق وال استریت ژورنال در یکی از کتاب‌های مسحورکننده‌اش تحت عنوان "یاغی و فرمانروایی: داستان واقعی ماموریت مخفی براندازی رژیم کره شمالی" به شرح زندگی آدرین هونگ پرداخته است. او در این کتاب بسیار ماهرانه مسیر زندگی هونگ را از یک فعال آرمان‌گرا تا یک فراری جهانی در پس تاریخ کوتاه اما پرتلاطم کره شمالی ترسیم می‌کند.

در سال ۲۰۱۵، هوپ برای اولین بار داستان یکی از بزرگترین جرائم مربوط به پولشویی در تاریخ را که مربوط به فساد صندوق مالی مالزی می‌شود، مطرح کرد. در سال ۲۰۲۰، یک کتابی در رابطه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با همکاری سایر نویسندگان نوشت؛ کتابی که در آن به پرده‌برداری از رازهای "خطرناکترین مرد جهان" پرداخته شد. با این حال هوپ طی چندین سال، تمرکز اصلی خود را به سمت هونگ معطوف کرد.

مانند بسیاری از افراد دیگر، هوپ تحت تاثیر غریزه، کاریزما، دانش و آرمان‌های اعلای هونگ قرار گرفت. هونگ حتی فرصتی را هم برای گرفتن عکس با خانواده باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید فراهم کرد تا بدین ترتیب شهرت خود را افزایش دهد.

پیش از انتشار مقاله نشریه آتلانتیک مبنی بر انتقاد شدید علیه فیلم "مصاحبه" – فیلم کمدی و محصول سال ۲۰۱۴ که درباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بود – هونگ یک سازمان غیردولتی تاسیس کرده بود که به پناهندگان کره شمالی در مرز چین کمک می‌کرد تا به طور ایمن از مرز رد شوند و به سوی آزادی بروند. این اقدام او منجر به دستگیری کوتاه مدتش شد اما این تجربه هونگ را متمرکزتر کرد و طی چند سال بعد یک گروه مخفی تشکیل داد تا رژیم کره شمالی را از طریق هدف قرار دادن دیپلمات‌هایش که ممکن بود قصد جدایی از سیاست را داشته باشند، بی‌ثبات کند. همچنین وقتی که کیم جونگ-نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون به طور مرموزی کشته شد، در واقع این هونگ و همکارانش بود که در فوریه ۲۰۱۷ به خانواده کیم جونگ-نام کمک کردند تا در امنیت باشند.

اما در سال ۲۰۱۹ بود که زندگی دو وجهی او مشخص شد. فوریه آن سال پس از حمله به سفارت کره شمالی در مادرید، هوپ به هونگ زنگ زد تا بفهمد چه کسی پشت این حمله بود. از قضا در همان موقع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا جهت شرکت در دومین نشستی با حضور کیم به هانوی آماده سفر بود و زمان‌بندی این اتفاقات شبیه به این می‌ماند که یک ماموریتی همانگ شده است تا فشاری را علیه رژیم کیم اعمال کنند. هونگ در پاسخ به هوپ هیچ چیزی نگفت اما دو ماه بعد هوپ در توییتر متوجه جریان شد. سرویس مارشال‌های آمریکا یک پوستری مبنی بر تحت تعقیب بودن چهره آدریان هونگ ارسال کرده و نوشته بودند که وی به عنوان چهره‌ای مسلح و خطرناک به خاطر اقدامات و مداخله‌اش، تحت تعقیب است. و این در حالی بود که هوپ نمی‌توانست باور کند که دوست سخاوتمندش به طور غریزی به یک فراری خشن بدل شده است.

این "حمله" درواقع سناریویی بود برای یک فرار دیپلماتیک از پیش برنامه‌ریزی شده که هرگز محقق نشد. این کتاب داستان زیادی را درخصوص هونگ روایت می‌کند؛ شخصی که نه تنها از دست هوپ بلکه از دست دولت ایالات متحده هم فرار کرده است. این کتاب آنچنان به طرز جذاب و خیره‌کننده‌ای داستان زندگی هونگ را فاش می‌کند که خوانندگان ممکن است با شخصیت اصلی آن احساس همدردی کنند؛ مردی که همچنان در حال فرار است.

سرنوشت مردی که به‌دنبال "براندازی رژیم کره شمالی" بود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.