هیچ اختلافی در شورای شهر وجود ندارد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با رد ادعای وجود اختلاف میان اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران قطعا در کار کارشناسی و تخصصی هیچ تعارفی ندارند.

پرویز سروری در حاشیه برگزاری شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره بازپس‌گیری املاک متعلق به شهرداری که در سال‌های گذشته به برخی از چهره‌های سیاسی، هنرمندان، مدیران شهری و ... در مناطق مختلف به ویژه منطقه یک واگذار شده است، گفت: بی تردید شورای شهر تهران در ارتباط با این موضوع حساس است. چرا که یکی از اعتراضات و دغدغه‌های مردم همین موضوع ویژه‌خواری‌هاست. در نظام جمهوری اسلامی ایران نباید به کسی بیشتر از حق و کارکردش چیزی داده شود.

وی افزود: معتقدیم یک ظلم آشکار بزرگ در این رابطه اتفاق افتاده که عده‌ای فکر می‌کنند حقوق ویژه ای دارند. بی تردید نگاه ما به این موضوع به گونه ای است که این املاک به شهرداری تهران بازگردد.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تا آنجایی که مطلع هستیم سطح قابل توجهی از این املاک به شهرداری برگردانده شده و در برخی از موارد نیز موضوع به محاکم قضایی کشیده شده است و نهایتا با دستور قضایی این املاک تخلیه شده است. قطعا در این موضوع جدی هستیم ولی به صورت ویژه در خصوص منطقه یک باید گزارشی از شهردار منطقه دریافت کنیم که پس از اخذ این گزارش موضوع را با رسانه‌ها در میان خواهیم گذاشت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص توضیحات شهردار منطقه یک که روز گذشته در صحن شورا ارائه شد، گفت: در حال حاضر قسمت قابل ملاحظه‌ای از این املاک در مناطق مختلف پس گرفته شده اما معتقدیم باید به این موضوع سرعت بیشتری بدهیم و با جدیت بیشتری موضوع توسط شورا و شهرداری تهران پیگیری شود.

وی ادامه داد: این واگذاری‌ها از دوره‌های مختلفی در گذشته انجام شده ولی نمی‌توانیم دقیق بگوییم که بیشتر آنها متعلق به دوره قبل بوده، برای اینکه منصفانه قضاوت کنیم ابتدا باید گزارش را اخذ کنیم و پس از آن اعلام نظر کنیم.

سروری در خصوص بروز برخی اختلافات در شورای شهر تهران میان برخی اعضا نیز گفت: چنین چیزی در شورا وجود ندارد. ما از ابتدا اعلام کردیم که شورای نمایشی نیستیم و این را بارها اعضای شورا مورد تاکید قرار داده اند. برخی در ابتدای کار شورا اعلام می‌کردند این شورا از یک لیست واحد آمده و با یکدیگر صفا می‌کنند ولی دیدید که از روز اول ما مدیریت اختلافات را داشتیم. موضوعی که در دین ما نیز مورد اشاره قرار گرفته و در خصوص اختلاف سلایق تاکید شده است. مثال آن نیز رای گیری هیات رئیسه شورای شهر تهران بوده که در اوج اظهارنظرهایی که اختلافات میان اعضای شورا را مطرح می‌کرد انتخابات هیات رئیسه را برگزار کردیم و بنده و آقای چمران و منشی اول با ۲۱ رأی قاطع اعضا انتخاب و یکی از منشی‌ها نیز با کسب ۱۹ رای انتخاب شد. در واقع بالاترین سطح رأی را در میان شوراهای کشور داشتیم که این یعنی شورا برای کارهای کارشناسی تعارفی ندارد و کار کارشناسی و تخصصی خود را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: در جلسه روز گذشته نیز بنده به نحوه تذکر آقای اقراریان انتقاد کردم و معتقد بودم که روند تذکر آقای اقراریان صحیح نیست. چرا که ما در ابتدای جلسه پنج تذکر داریم و بهتر است که اعضا در خصوص مسائل مختلف در همین زمان تذکرات خود را مطرح کنند اما در جریان بررسی طرح و لایحه دیگر نمی‌توان در قالب تذکر مطلبی را عنوان کرد. صحبت‌های روز گذشته من و آقای اقراریان نیز بر همین اساس شکل گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.