سرنوشت اراضی پادگان ۰۶ چه می شود؟

او در آخرین گفتگویش با روزنامه شهرداری تهران گفته بود که   ۰۶ می‌توانست بزرگ‌ترین دستاورد باشد؛ کاری که به مصلحت مردم است و غیرقانونی هم نیست. قانونی برای خروج پادگان‌ها از شهر داریم که براساس آن شهرداری می‌تواند ۵۰ درصد ناخالص و ۳۰ درصد خالص پادگان را بخرد یا توافق کنند؛ کاری که در ۰۶ انجام دادیم مرّ همین قانون بود. حتی میزانی که به ارتش دادیم، قدری هم بیشتر بود. تمام مسیرهای قانونی هم طی شده بود. آخرین باری که چنین مساحت بزرگی را به مردم تقدیم کردیم، پارک ملت یا پارک شاهنشاهی سابق بود. پادگان ۰۶ می‌توانست یک پارک ملت دیگر باشد.

او تاکید کرد که مسائل پادگان ۰۶ را به اعضای شورای شهر جدید منتقل کرده است :«خیابان پاسداران که همین الان قفل است را اگر به آن شکل بارگذاری کنید، هم صیاد و هم پاسداران از حیز انتفاع خارج می‌شوند. ما برای این پروژه مسیر دسترسی جداگانه طراحی کرده بودیم که با لاین کندرو از پاسداران جداست. هنوز هم امکان ایجاد این کار وجود دارد و شورای جدید را هم از جزئیات مطلع کردیم. آقای چمران معمار هستند و می‌دانند که چه کاری به مصلحت شهر است.»

مهدی چمران  رئیس شورای شهر تهران به نظر می آید چندان با بارگذاری در این پادگان موافق نیست . او می گوید هنوز تصمیمی برای توافق با ارتش دراین خصوص نگرفته است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پایان یک تفاهمنامه با ارتش/ اراضی 06 نظامی می‌ماند؟» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.