محمد السودانی لیست اموالش را اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (یکشنبه، ۳۰اکتبر) سازمان شفافیت عراق اعلام کرد که «محمد السودانی» نخست وزیر جدید بغداد پس از تصدی این سمت و جلب رای اعتماد به کابینه‌اش، دارایی‌های مالی خود را فاش کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، با انتشار بیانیه این سازمان نوشت: «ما لیست اموال نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی را دریافت کردیم؛ او می‌خواست اولین مقامی باشد که در کابینه خود پس از جلب اعتماد پارلمان عراق، دارایی‌های مالی خود را افشا می‌کند.»

محمد السودانی، نخست وزیر جدید عراق به وزرای کابینه خود در دولت جدید دستور داده است که حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ تصدی مسئولیت، لیست دارایی‌های مالی خود را در به سازمان شفافیت این کشور اعلام کنند.

روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۷ اکتبر) نمایندگان پارلمان عراق در جلسه‌‌ای به دولت «محمد شیاع السودانی» رأی اعتماد دادند. در این جلسه «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق، «جنین پلاسخارت» رئیس هیأت سازمان ملل در عراق، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و دیگر مسئولان عالی‌رتبه عراق حضور داشتند.

علاوه بر ایران و کشورهای عربی، هیأت‌های اعزامی سازمان ملل متحد در بغداد و دولت‌های آمریکا، آلمان و انگلیس نیز در پیام‌هایی از اعطای رأی اعتماد به دولت «محمد شیاع السودانی» استقبال کرده و تشکیل دولت جدید را به وی تبریک گفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.