دولت بین معترض و اغتشاشگر تفاوت قائل است

سخنگوی دولت در جلسه پرسش و پاسخ با مسئولان و نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه شیراز ضمن بیان اینکه دولت برنامه‌ای با ۳۷ اولویت در موضوعات مختلف تدوین کرده و لازم است همه آن را مطالعه کنند، مطالبه گری در خصوص تحقق این برنامه ها را جزو حقوق همه مردم به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان دانست.

علی بهادری جهرمی که با هدف شرکت در برنامه تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شیراز سفر کرده بود، عصر شنبه هفتم آبان با حضور در دانشگاه شیراز، با نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های مستقر در شیراز، گفت و گو کرد و به سئوالات آنان پاسخ گفت.

وی با تاکید براینکه برای ارزیابی عملکرد دولت باید لحظه شروع یک برنامه و اقدام را بدانیم و با تطبیق درست، مسائل را ارزیابی کنیم، گفت: من هرگز نمیگویم که شرایط اقتصادی خوب است، تورم ۴۰ درصدی خوب نیست و رشد اقتصادی ۵ درصدی باید به ۸ درصد برسد.

سخنگوی دولت با توصیه به دانشجویان برای مطالعه سند تحول دولت و ضمن تاکید براینکه دولت سیزدهم با برنامه آمده و برنامه محرمانه هم ندارد، خاطرنشان کرد: در سند تحول ۳۷ اولویت تعیین شده که یکی از آنها حکمرانی مردمی است، راهبردهای رسیدن به این اولویت‌ها مشخص و تاکید شده که در بعضی مسائل باید چرخش استراتژیک مد نظر باشد. این سند دقیقا وظایف هر دستگاه را مشخص کرده است.

بهادری جهرمی، طرح دیدگاهها و نظرات و انتقادات نسبت به این برنامه و راهکارهای آن را امکان پذیر دانست و خاطرنشان کرد که همه به ویژه دانشجویان می‌توانند در مورد مسائل و اولویت ها، راهکار ارائه بدهند و البته نسبت به عملیاتی شدن برنامه های سند تحول، مطالبه گری داشته باشند.

او که در پاسخ به شماری از پرسش‌های مطرح شده، سخن می گفت، ضمن تاکید براینکه رئیس جمهوری از ابتدای کار بین مردم حاضر شد و برای بررسی مشکلات دارویی و... به میان معترضین رفت و صدای آنان را شنید، تصریح کرد: رئیس جمهور زمانی به اصفهان رفت که زاینده رود آب نداشت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اکنون بعد از یکسال و سه ماه، ۳۱ سفر استانی توسط هیئت دولت انجام شده و وزرا و معاونان وزرا بارها به نقاط مختلف کشور سفر و مسائل را از نزدیک پایش کرده اند، گفت: حضور من در دانشگاه‌ها از ابتدا مشخص بود که با واکنش هایی مواجه خواهد شد، به همین دلیل بارها در جلسات هیئت دولت رئیس جمهوری بر ادامه این برنامه و حضور در بین دانشجویان و در دانشگاه‌ها تاکید داشتند.

او با یادآوری اینکه طی یکسال اول دولت، بالغ بر ۲ میلیون گزارش مردمی در خصوص برنامه ها و مسائل مختلف دریافت و همه موارد کارتابل و به وزرای مربوطه ارجاع شده است، گفت: شاید صد درصد گزارش ها به نتیجه مد نظر گزارش دهنده نرسد، اما همه موارد دیده و رسیدگی خواهد شد.

بهادری جهرمی گفت: تحلیل دولت آنست که نارضایتی وجود دارد و اعتراض هم از همین موضوع نشات می گیرد، اما اغتشاش و قتل و تخریب و هتک حرمت و .... از نارضایتی نشات نمی‌گیرد. توهین و تقدس زدایی، برنامه ریزی شده است، آنان می‌دانند که فرهنگ ما سنگر اصلی مقاومت در برابر هجمه ها محسوب می شود؛، بنابراین آن را نشانه گرفته اند.

او دولت را پدر و بزرگ‌تر خانواده دانست و تاکید کرد: اگر پدرخانواده متوجه انحراف و مشکلی در فرزندان خود شود، مسئولیتش بیشتر خواهد شد و باید دستگیری کرده و به دنبال حل مشکلات باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نگاه به معترض و اغتشاشگر متفاوت است، تاکید کرد که مابین کسانی‌که اعتراض دارند و آنانکه لیدر اغتشاش هستند تمایز قائل هستیم، حتی از میان آنان که الفاظ رکیک را به زبان می آورند، باید تفاوت قائل بود.

او با تصریح بر اینکه وقتی در اغتشاش و دعوا گیر می افتیم، تر و خشک و ظالم و مظلوم با هم می سوزند، گفت: دولت به هیچ وجه و حتی ذره ای نسبت به کسانیکه سازمانی کار کرده و اغتشاش و درگیری و آشوب را دنبال می کنند، مماشات و کوتاهی نخواهد داشت. من به آنانکه معترض هستم توصیه کرده ام که اگر فردی را دیدند که قصد منحرف کردن اعتراض را دارد، خودشان مقابله کنند.

برپایه این گزارش، بهادری جهرمی طی ..... ساعت نشست با دانشجویان، وقت پاسخگویی خود را هم به دانشجویان داد تا مطالب، مطالبات، انتقادات و اعتراض‌های خود را بیان کنند و تاکید کرد که موارد خواسته شده آنان را یادداشت کرده و تا رفع کامل پیگیری خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.