امیرعبداللهیان: در عصر جدید حتی یک واحد سیاسی کوچک نیز می‌تواند یک بازیگر و کنشگر واقعی باشد

چهارمین نشست هم‌اندیشی حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های داخلی در یک فضایی صمیمی همراه با گفتگو، تبادل نظر و ارائه پیشنهادات پیرامون موضوعات و تحولات گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.

 در ابتدای این نشست وزیر امور خارجه و اعضای نشست ضمن قرائت فاتحه‌ای برای مرحوم حجت اسلام والمسلمین سید محمود دعایی، یاد و خاطره این شخصیت برجسته انقلاب و نماینده فقید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در مؤسسه و روزنامه اطلاعات را گرامی داشتند.

امیر عبداللهیان در ادامه نشست با برشمردن دستاوردهای اقتصادی سیاست خارجی دولت سیزدهم اظهار کرد: در ۱۳ ماه فعالیت دولت جدید توانستیم حجم تبادل تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دارای رابطه تجاری با ایران را در سطح مناسبی ارتقا ببخشیم.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به نقش مشترک دیپلماسی و رسانه در روایت گری از واقعیت های میدانی عرصه بین الملل، گفت: امروز رسانه ها نیز بسان دیپلماسی صرفا روایتگر میدان نیستند، بلکه خود بخش مهمی از میدان محسوب می شوند.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در عرصه بین الملل جدید با دیپلماسی چند بعدی و غیر خطی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: در دوران کنونی بر خلاف دوره جنگ سرد جهان که مبتنی بر دیپلماسی خطی بود، از کنشگری دو بازیگر قدرتمند، به کنشگران متعدد و متنوع رسیده ایم و در عصر جدید حتی یک واحد سیاسی کوچک نیز می تواند یک بازیگر و کنشگر واقعی باشد.

در این نشست همچنین مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی، با تشریح نمایی کلی از فعالیت‌ها و دستاوردهای محقق شده در ابعاد مختلف حوزه دیپلماسی اقتصادی، به سوالات و نقطه نظرات مدیران رسانه‌ها پاسخ داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.