تهدید هسته‌ای دغدغه بایدن است؟

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خوبی می داند که برخی عباراتی که بر زبان می آورد می تواند برایش دردسرساز باشد. از همین رو خودش به این حقیقت اعتراف کرده و گفته مشکل این است که تمام آنچه را که می خواهم، می گویم.

همزمان با حضور در تجمعاتی جهت جمع آوری کمک های مالی برای حزب دموکرات، در جمع های نادری؛ آنچه را دوست می دارد بر زبان می آورد. در چند هفته گذشته، بایدن به اهداکنندگان مالی گفت که دونالد ترامپ و حامیانش« نیمه فاشیسم» هستند. او همچنین هشدار داد که تصمیم ها و اقدام های پوتین خطر « آرماگدون» هسته ای را به همراه دارد.

بایدن دیوان عالی را به عنوان گروهی متشکل از وکلا به سخره گرفت و همزمان پاکستان را کشوری خطرناک خواند و پیش بینی کرد که ایتالیا به سوی خودکامگی فرمی رود.

همه این گاف های رنگارنگ در محدوده دنج جمع آوری کمک های مالی- سیاسی؛ جایی که دوربین ها مجاز نیستند اما خبرنگاران با دفترچه های یادداشت خود حضور دارند، مطرح شد. رخدادی که در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای سرعت گرفته و موجب شده تا دیدگاه های نادرست در باب رئیس جمهوری آمریکا اوج بگیرد.

تهدید هسته ای؛ دغدغه ذهنی بایدن

در حالی که پیام های توئیتری ترامپ روزنه ای بود برای شناخت شناسه رئیس جمهور، اظهار نظرهای بایدن به راحتی به گوش مردم نمی رسد؛ از همین رو مراسم اهدای کمک های مالی شاید فرصتی است برای نزدیکی میان بایدن و مخاطبشان. بایدن در جریان مراسم برگزاری کمک های مالی در برنت وود، کالیفرنیا با حضور بیش از صد میهمان در زیر یک چادر سفید بزرگ، در باب تغییرات تکنولوژیکی بحث های نامربوطی را کلید زد مبنی بر این که جامعه از هم گسسته و تشخیص حقیقت بیش از همیشه سخت تر شده است. به باورش روزنامه ها تاثیرگذاری شان را از دست دادند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «گاف‌های آقای رئیس جمهور /تهدید هسته‌ای دغدغه بایدن است» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.