واشنگتن به دنبال سود کامل از درگیری در اوکراین است

گلوبال تایمز می‌نویسد، ایالات متحده به دنبال سود بردن همه جانبه از درگیری در اوکراین است، به ویژه از طریق تضعیف اروپا.

به گزارش اسپوتنیک، در این مقاله آمده است که کشورها علاقه‌ای به پایان دادن به درگیری اوکراین ندارند. برعکس، اظهارات واشنگتن به هر طریق ممکن "بنزین روی آتش می‌ریزد". در میان آنها، این نشریه به "لفاظی رادیکال" بایدن در مورد تهدید "آرماگدون هسته‌ای" اشاره می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: "این کاری است که ایالات متحده انجام می‌دهد زیرا به قلدر بودن عادت کرده است – تحریک تا حد امکان و سپس مسئول دانستن طرف مقابل در صورت افزایش تنش به یک بحران".

به نوشته این نشریه "ایالات متحده به دنبال کسب منافع همه جانبه از درگیری در اوکراین است. طرح‌های واشنگتن شامل تشکیل اروپایی است که از نظر انرژی و امنیت بسیار بیشتر به آن وابسته است و کشورهای بیشتری را در اردوگاه ضد روسیه درگیر می‌کند.

گلوبال تایمز در ادامه آورده است: "ایالات متحده از تماشای تشدید درگیری خوشحال است، توسعه آن به هیچ وجه به این بستگی ندارد که آیا اوکراین واقعا مصمم است تا آخرین اوکراینی بجنگد، بلکه به این بستگی دارد که آیا ایالات متحده برای ادامه آن به آن نیاز دارد یا خیر. مقامات کاخ سفید اکنون مراسم جدیدی برای شفاف‌سازی اظهارات بایدن دارند تا نقش تحریک‌کننده آمریکا در درگیری را کمرنگ یا سفید جلوه دهند".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.