پیشنهاد جدی برای  براندازی در روسیه

به گزارش شبکه راشیا تودی؛ بولتون در مطلبی با عنوان "پوتین باید برود" در نشریه برخط "۱۹۴۵" توصیه کرد که ایالات متحده کمک مالی در اختیار مخالفان دولت روسیه بگذارد تا افسران میان رتبه ارتش این کشور را برای کودتا علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سازمان دهی کنند.

وی با این ادعا که بدون تغییر حکومت روسیه، صلح و امنیت در دورنمای درازمدت اروپا دیده نخواهد شد، افزود که تغییر در روسیه باید فراتر و بیشتر از تغییر پوتین باشد و تمامی حکومت روسیه باید برکنار شود.  

این نوشتار بولتون با پاره‌ای از سخن ماه مارس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آغاز شده که گفته بود "به خاطر خدا، این مرد (پوتین) نباید در قدرت باقی بماند". هر چند دستیاران بایدن پس از آن برای عقب نشینی از این سخن تلاش کردند و انتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا گفته بود که ما راهبردی برای تغییر حکومت در روسیه یا هر کشور دیگری نداریم.

 اما بایدن روز بعد با پافشاری بر سخنانش، آنها را نه نشانه تغییر سیاست دولتش، بلکه ابراز خشم اخلاقی دانست که از آنها پوزش نمی‌خواهد.  

 بولتون که در هنگام تصدی مقام مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، قهرمان سیاست سرنگون کردن حکومت‌های کوبا، ونزوئلا و ایران بود، در پی منحرف کردن دیپلماسی ترامپ با کره شمالی، در سپتامبر ۲۰۱۹ برکنار شد. هر چند در سیاست و موضع رسمی ایالات متحده نسبت به هاوانا، کاراکاس و تهران از هنگام به قدرت رسیدن بایدن، دگرگونی دیده نشده است

 کرملین در آن هنگام در واکنش به سخنان بایدن، او را قربانی و اسیر تصورات و اوهام پرشمار توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.