واکنش مثبت ایران در صورت تعامل و همکاری اروپا

معاون سیاسی وزیر خارجه در دیدار همتای لهستانی گفت: در هر زمینه که اروپا گزینه تعامل و همکاری را انتخاب کند، می‌تواند انتظار واکنش مثبت از سوی ایران را داشته باشد.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز یکشنبه ۱۷ مهرماه، میزبان معاون وزیر امور خارجه لهستان بود. 

«پاول یابولنسکی» معاون وزیر  امور خارجه لهستان در دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه، در چارچوب برگزاری نشست مشورت‌های سیاسی ایران و لهستان، درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله جنگ در اوکراین گفت‌وگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی لهستان و جایگاه این کشور در اتحادیه اروپا، اعلام کرد: ایران از نقش‌آفرینی سازنده لهستان برای صلح و ثبات پایدار در عرصه بین‌المللی حمایت می‌کند.

باقری با اشاره به نقش ثبات ساز و امنیت ساز جمهوری اسلامی ایران در منطقه عنوان کرد: در هر زمینه که اروپا گزینه تعامل و همکاری را انتخاب کند، می‌تواند انتظار واکنش مثبت از سوی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد.

معاون سیاسی وزارت خارجه با اشاره به اهتمام ایران به پایان یافتن درگیری مسلحانه در اروپا، اظهار داشت: منافع ملت‌های اروپایی اقتضا می‌کند تا میز گفت‌وگو برای حل و فصل اختلاف‌ها از هر گزینه دیگری در دسترس‌تر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.