کدام استان صدرنشین نرخ تورم بخش مسکن در کشور است؟

بررسی تورم مسکن در شهریور ۱۴۰۱ حاکی از وضعیت صعودی این شاخه در کل کشور بوده است. تفیکیک استانی تورم این شاخه نیز نشان می دهد شیب افزایش قیمت مسکن در آذربایجان شرقی صعودی شده و در بالاترین سطح در میان سایر مناطق کشور قرار گرفته است.

روند تورم مسکن در شهریورماه کل کشور مسیری صعودی را اتخاذ کرده است. با توجه به ضریب اهمیت اجاره در این بخش می توان گفت این عامل در رشد تورم مسکن سهم به سزایی را داشته است.

به طور کلی تورم ماهانه کل در مسکن شهریور ماه برابر با ۳.۳ درصد بوده و سیری صعودی را رقم زد. در آمارهای تورمی کل کشور مشاهده می شود بخش اجاره از تورم بالاترین سهم را داشته و عامل مهمی در افزایش قیمت مصرف کننده در این ماه بوده است. اما بررسی استانی تورم مسکن در مرداد ماه حاوی نکته مهم تری است؛ رشد بالاتر این بخش در آذربایجان شرقی.

رکوردزنی در تورم ماهانه مسکن آذربایجان شرقی

تورم ماهانه مسکن به تفکیک استانی نشان می دهد این شاخص در آذربایجان شرقی برابر با ۵.۶ درصد بوده و ۲.۳ واحد درصد از کل کشور بالاتر بوده است.  بررسی آمارهای تورم مسکن در این استان با سایر نقاط کشور نشان دهنده آن است که این بیشترین میزان در میان سایر مناطق بوده است.

این در حالی است که در مقابل استان های سیستان و بلوچستان و گیلان به ترتیب با ۰.۸۴ درصد و ۰.۸۱ درصد کمترین سطح افزایش ماهانه قیمت را در شهریور ماه تجربه کرده اند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «آذربایجان شرقی صدرنشین نرخ تورم بخش مسکن در کشور» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.