سفر هیاتی از آلمان به تایوان

 اسپوتنیک گزارش داد، وزارت امور خارجه تایوان در توئیتی با اعلام استقبال معاون وزیر خارجه این جزیره از این هیات آلمانی، اولین هیات آلمانی سفر کرده به تایوان در دوران پس از همه‌گیری، نوشت: ما برای کلاوس پیتر ولش، رئیس گروه دوستی پارلمانی تایوان-آلمان و پنج نماینده ارشد همراه وی یک سفر پنج روزه مفید را آرزو داریم. زمان و فاصله دوستی را کمرنگ نمی‌کند!

این هیات آلمانی قرار است نشست‌هایی را با تسای اینگ ون، رهبر تایوان و لای چینگ-ته، معاون وی برگزار کرده و همچنین به بازدید از مجلس قانونگذاری تایوان، مراکز تحلیلی و سازمان‌های امنیتی این جزیره برود.

روز پنجشنبه، وزارت امور خارجه تایوان به این موضوع اشاره کرد که سفر این هیات آلمانی در پیش زمینه تشدید تنش‌ها پیرامون تایوان به سبب سفر ماه اوت نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

چین سفر پلوسی را به نشانه حمایت از جدایی‌طلبی در نظر گرفته و در پاسخ به آن دست به برگزاری رزمایش‌های گسترده در نزدیکی تایوان زد. از آن زمان تاکنون علاوه بر آمریکا چند کشور دیگر نیز هیات‌هایی از چهره‌ها و مقاماتشان را به تایوان اعزام کرده‌اند که این سفرها به نوبه خود به تنش‌ها در تنگه تایوان هر چه بیشتر دامن زدند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تاکنون به شکل خودمختار و مستقل از خاک اصلی چین اداره شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.