نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: دشمنان با ترویج بی‌حجابی به دنبال از بین بردن منزلت بانوان هستند، مردم علاقه‌مند به اسلام هستند و اجازه نخواهند داد اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی کمرنگ شوند.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به استناد آیات قرآن کریم صالحان، وارث و حاکم بر زمین خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در خطبه ۱۳۸ نهج‌البلاغه آمده است که روزی خواهد آمد که هدایت بر هوای نفس غالب خواهد شد، ادامه داد: در یک مقطعی که هواپرستی بر هدایت و ارشاد غالب بوده است، روزی خواهد آمد که ورق بر می‌گردد و هدایت و ارشاد بر فزون‌پرستی غالب شده و معیار و میزان قرآن خواهد بود.

امام جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه در آینده‌ای قرآن حاکم می‌شود البته زمان آن هنوز مشخص نیست، گفت: به استناد خطبه ۱۳۸ نهج‌البلاغه در زمانی که قرآن حاکم می‌شود، حاکمی روی کار می‌آید این حاکم بقیه حاکمان را به خاطر زشتی اعمالشان محاکمه خواهد کرد و به کسی اجازه خطا نمی‌دهد.

شاهرخی با یادآوری اینکه در زمان حاکمیت قرآن، بخش‌هایی از قرآن و سنت که مورد توجه نبوده، احیا می‌شود، گفت: دوران حاکمیت قرآن دوران حاکمیت منجی عالم بشریت است که در آن دوران فقر از بین می‌رود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ریشه عقب‌ماندگی و انحراف جوامع اسلامی را هواپرستی، تحمیل خواسته‌های نفسانی و تفسیر به رأی قرآن دانست و گفت: برنامه امام عصر(عج) مبارزه با این انحرافات است کمااینکه وقتی مردم با حقایق قرآنی آشنا شوند از هواپرستی فاصله می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در بیانی از امام حسن عسکری(ع) آمده است که کسی که به رعایت حقوق برادرانش پایبند باشد در نزد خداوند ارجمندتر است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای حقوق دیگران را رعایت کند، حجاب را رعایت و در حفظ بیت‌المال کوشا باشد، آن جامعه از سلامت اجتماعی و روانی برخوردار است‌.

شاهرخی با تقدیر از هیئت‌های مذهبی، مواکب حسینی، مداحان و سخنوران در ایام محرم و صفر گفت: پیام عزاداری‌های محرم و صفر را در زندگی، رفتار، معاشرت‌ها و گفتار پیاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در  لرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: معارف مهدوی را در میان اقشار جامعه ترویج داده و با بنیاد مهدویت هم‌افزایی داشته باشیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد به روز سالمند اشاره و با تأکید بر لزوم تکریم سالمندان گفت: وظیفه خطیب نماز جمعه این است که خطرات و آسیب‌های پنهان را برای مردم بازگو کرده و آنچه به نفع مردم است را بیان کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با ترویج بی‌حجابی به دنبال از بین بردن منزلت بانوان هستند، تصریح کرد: مردم علاقه‌مند به اسلام هستند و اجازه نخواهند داد اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی کمرنگ شوند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه حضور داوطلبانه جوانان بسیجی و انقلابی لرستان راه فتنه و اغتشاش را بست، گفت: ایران اسلامی کشتی ابرقدرت‌ها را به گل نشانده است، از این رو بیگانگان بدانند ایران امروز با ایران ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ متفاوت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه گروهک‌های منحله در نزد ملت ما منفور هستند، اضافه کرد: تولید دانش بنیان و اشتغال را فراموش نکنیم چراکه حرف اول لرستان این است لذا هر چه سریعتر وضعیت شرکت پارسیلون، ماشین سازی بروجرد و فولاد صدر مشخص شده و زمینه اشتغال جوانان این استان فراهم شود هر چند کارهایی نیز در این راستا انجام شده است که جای تقدیر دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.