خودنمایی برادر فوق‌ مدرن و بسیار خاص رنو ساندرو و ال‌۹۰+عکس

داچیا که برند اقتصادی و ارزان‌قیمت رنو محسوب می‌شود، از یک خودروی مفهومی بسیار خاص رونمایی کرد.

داچیا که برند اقتصادی و ارزان‌قیمت رنو محسوب می‌شود که محصولاتی چون ال‌۹۰، داستر و ساندرو را در ایران عرضه کرده، از یک خودروی مفهومی بسیار خاص رونمایی کرد.

این کانسپت مانیفستو (Manifesto) نام دارد و از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد. داچیا مانیفستو علاقه برند رومانیایی به جلب نظر مثبت ماجراجویان و تولید خودروهای آفرود را نشان می‌دهد. با این حال، این مدل مفهومی قرار نیست راهی خطوط تولید شود و فقط قدرت طراحی و ایده‌پردازی داچیا را به نمایش می‌گذارد.

تصاویر | خودنمایی برادر فوق‌ مدرن و بسیار خاص رنو ساندرو و ال‌۹۰

مانیفستو را می‌توان نسخه اقتصادی فورد برانکو دانست! داچیا این کانسپت را بر مبنای فلسفه «هر چه کمتر، بهتر» خلق کرده و در آن خبری از در، شیشه‌های جانبی و شیشه جلو نیست. علاوه‌بر این، برخلاف خودروهای رایج که دارای دو چراغ اصلی هستند، در داچیا مانیفستو شاهد بکارگیری تنها یک چراغ اصلی هستیم! جالب اینکه این چراغ ثابت نیست و راننده می‌تواند با جداسازی از بدنه، به عنوان چراغ قوه از آن استفاده کند.

این مفهومی برای سیستم اینفوتینمنت هم نمایشگری ندارد، چرا که مثل تریم‌های رده‌پایین از ساندرو و لوگان باید از تلفن همراه به عنوان نمایشگر استفاده کرد.

تصاویر | خودنمایی برادر فوق‌ مدرن و بسیار خاص رنو ساندرو و ال‌۹۰

داچیا جدیدترین کانسپت خود را برای تجربه هیجان در محیط‌های آفرود طراحی کرده؛ از این رو کابین چنین خودرویی طبیعتا به خاطر ذاتی که دارد، خیلی زود کثیف می‌شود. به همین خاطر فضای داخلی داچیا مانیفستو کاملا قابل شستشو است. در کنار این، پوشش صندلی‌ها قابل جدا شدن هستند و می‌توان از آنها به عنوان کیسه خواب در مواقع ضروری استفاده کرد.

به منظور افزایش کارایی داچیا مانیفستو، مهندسان سقف را ماژولی طراحی کرده‌اند. این کانسپت از یک پک باتری جدا شدنی نیز بهره می‌برد و مثل اکثر خودروهای برقی جدید، امکان تبدیل آن به منبع تامین انرژی الکتریسیته یا همان پاور بانک وجود دارد.

تصاویر | خودنمایی برادر فوق‌ مدرن و بسیار خاص رنو ساندرو و ال‌۹۰

با توجه به مشخصات و قابلیت‌های مناسب عرضه چنین مدلی با برند داچیا و قیمت رقابتی، می‌توانست یک خبر خوب برای مشتریان باشد. اما همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، داچیا مانیفستو در حد یک خودروی مفهومی باقی خواهد ماند و خبری از آن در دنیای واقعی نخواهد بود. البته شاید برخی از ایده‌های به کار رفته در این کانسپت بعدا در مدل‌های تولیدی داچیا مورد استفاده قرار بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.