فرماندار مشهد: بازداشت‌شدگان حوادث دیشب مشهد از سران جریانات اغتشاشگر بودند

محسن داوری روز چهارشنبه در محل فرمانداری مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: معاندان همراهی مردم را ندیدند تا این که پس از واقعه مرحوم امینی شروع به تحریک احساسات مردم به خصوص نسل جوان کردند.

وی ادامه داد: دیشب در مشهد گروه های کوچک ۵۰ نفری معترض در راستای اعتراض به موضوع مرحوم امینی به خیابانها آمدند که با توجه به هوشیاری نیروهای امنیتی این تحرکات تحت رصد کامل بود.

فرماندار مشهد گفت: شب گذشته مماشات و خویشتن داری قابل توجهی از طرف نیروهای انتظامی با آشوبگران شد و از طرفی به لطف خدا هیچ حادثه ای برای هیچ یک از شهروندان و مردم عادی پیش نیامد و مراکز درمانی گزارشی از مردم آسیب دیده ندادند اما شماری از ماموران انتظامی مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفته و آسیب دیده اند.

داوری افزود: پس از تخریب خودروها و آتش زدن اموال عمومی از سوی آشوبگران نیروی انتظامی وارد عمل شد و متخلفان و آشوبگران را دستگیر کرد و به طور قطع آسیب زنندگان  به اموال عمومی تحت پیگرد خواهند بود و مردمی که اموالشان آسیب دیده است می توانند به دستگاه قضایی شکایت کنند.

وی ادامه داد: مردم به خوبی با این اقدامات انحرافی آشنا هستند اما لازم است والدین نسبت به هدایت فرزندان خود و جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن فرزندان در مقابل این تبلیغات هوشیار باشند.

داوری بدون اشاره به شمار بازداشت شدگان و یا ماموران آسیب دیده افزود: یکی از ماموران انتظامی که در محدوده خیابان احمدآباد دچار آتش سوزی شده بود زنده و هم اکنون با سوختگی ۲۵ درصد در حال درمان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.