در کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مقامات آتش نشانی ایالت کالیفرنیا گفتند که این آتش سوزی از روز جمعه آغاز شد و تاکنون ده‌ها  خانه را سوزانده و حیات وحش برای جلوگیری از شعله‌های آتش از منطقه فرار کردند.

«کارولین کوینتانیلا» سخنگوی جنگل کلاماث گفت: «با بادهای نامنظم و رعد و برق  آتش در این منطقه به رشد خود ادامه می دهد و ما در دمای سه رقمی هستیم.»

«گاوین نیوسام»  فرماندار کالیفرنیا نیز  با تشدید آتش سوزی، وضعیت اضطراری اعلام کرد. در همین حال در «مونتانا»، اندازه آتش سوزی تقریباً سه برابر شد و به بیش از ۱۱ مایل مربع (حدود ۲۸ کیلومتر مربع) در چند مایلی شهر «المو» رسید.

کلاماث یک جنگل ملی در ایالت کالیفرنیا در آمریکاست.مساحت این جنگل ۷۰۳۳ کیلومتر مربع است. مرکز ملی آتش نشانی آمریکا هشدار داده که مهار شعله‌های آتش ممکن ایست حدود یک ماه طول بکشد.

موج گرما مناطق جنوب تا شمال شرق آمریکا را فرا گرفته و زندگی میلیون‌ها شهروند آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

طی هفته‌‌های گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده در آمریکا ده‌ها هزار هکتار جنگل را به خاکستر تبدیل کرده است. از شروع ماه جاری میلادی، ایالت کالیفرنیا یکی از مراکز داغ آمریکا بوده و آتش‌سوزی‌های متعددی را شاهد بوده است.

اوایل ماه جولای، بخش‌هایی از پارک ملی «یوسمیت» دچار آتش‌سوزی شد. این پارک جنگلی محل رشد بلندترین درختان جهان به اسم «سِکویا» است. این آتش‌سوزی ظرف پنج روز ۳۷۷۲ هکتار جنگل را به خاکستر تبدیل کرد.  شنبه گذشته  نیز بار دیگر این پارک ملی دچار آتش‌سوزی شده و شعله‌های آتش در منطقه‌ای به وسعت ۶۰۰ هکتار پخش شدند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.