هشدار سازمان ملل نسبت به گسترش فقر و نابرابری در جهان

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت فقر و نابرابری در جهان درحال گسترش است که تشدید آن همچنان مانع بهبود و توسعه کشورها می شود.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در پایان هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به اینکه این دوره با چالش های عمیق جهانی همزمان شد، اظهار داشت: مسیر پیش‌رو  چالش برانگیز و غیرقابل پیش بینی خواهد بود، اما می توان با تکیه بر دیپلماسی و مذاکره، راه را برای آینده ای بهتر و آرام تر برای همه مردم هموار کنیم.

دبیرکل سازمان ملل افزود: متاسفانه فقر و نابرابری هم چنان در حال گسترش است و سیستم مالی جهانی  کشورهای در حال توسعه را مجازات می کند، مانع پیشرفت آنها می شود.

گوترش با اشاره به تغییرات آب و هوایی هشدار داد: این تغییرات به معنای واقعی کلمه سیاره ما را به آتش می کشد.

این مقام ارشد سازمان ملل همچنین با اشاره به سفر اخیرش به پاکستان گفت که  رنج مردم سیل زده پاکستان غیرقابل تصور است.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاشهای عبدالله شهید رییس هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت آقای عبدالله شهید با مهارت های فراوانش، مجمع را در این برهه بی‌ سابقه هدایت کرد که حمایتهای وی بسیار ارزشمند بود.

مارتین گریفیتس  رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی با هشدار نسبت به گسترش گرسنگی و قحطی در جهان گفت: ما زمان زیادی را برای پیشگیری از بحران غذایی از دست دادیم.

گریفیتس که در نشست سازمان ملل درباره مبارزه با ناامنی غذایی و جلوگیری از قحطی سخن می گفت، اظهار داشت: ما در این زمینه درس‌هایی را آموختیم اما از آنها استفاده نکردیم.

این مقام سازمان ملل افزود: در مناطقی که بسیار تحت تأثیر شدید فقدان امنیت غذایی هستند زمان زیادی را از دست دادیم. اکنون برای مقابله با تهدیدات فعلی به یک میلیارد دلار نیاز داریم.

گریفیتس با بیان اینکه تهدید قحطی سومالی یادآور سال ۲۰۱۱ است، هشدار داد: در چندین منطقه از جهان، تلاش های ما برای مبارزه با ناامنی غذایی شکست خورده است. در حال حاضر نسبت به پنج سال پیش، آمار قربانیان گرسنگی ده برابر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.